La peça del trimestre: Delage, un vehicle de 1905
El Museu Roda Roda exposa aquest trimestre un vehicle de 1905, tota una joia que ens remet als inicis de l’automoció. Es tracta del primer model de la marca francesa Delage, el Type A, que presenta particularitats tècniques i estètiques que el fan únic.
- https://www.paeria.cat/ca/actualitat/agenda/la-peca-del-trimestre-delage-un-vehicle-de-1905
- La peça del trimestre: Delage, un vehicle de 1905
- 2023-01-27T11:00:00+01:00
- 2023-04-23T14:00:00+02:00
- El Museu Roda Roda exposa aquest trimestre un vehicle de 1905, tota una joia que ens remet als inicis de l’automoció. Es tracta del primer model de la marca francesa Delage, el Type A, que presenta particularitats tècniques i estètiques que el fan únic.
El Museu Roda Roda exposa aquest trimestre un vehicle de 1905, tota una joia que ens remet als inicis de l’automoció. Es tracta del primer model de la marca francesa Delage, el Type A, que presenta particularitats tècniques i estètiques que el fan únic.
- Ciència i tècnica Exposicions Tots els públics
- 27/01/2023 a 11:00 fins a 23/04/2023 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC100)
- Museu de l'Automoció Roda Roda
- Museu Roda Roda
- museuautomocio@paeria.cat
- 973212635
- Gratuït
Vehicle de la marca fundada l’any 1905 per Louis Delâge, amb fàbrica als afores de París. Inicialment utilitzava motors DeDion Bouton i xassís de Helbé i ells produïen la carrosseria. Al cap d’uns anys va començar a produir íntegrament els seus models. Després de la Primera Guerra Mundial es va especialitzar en vehicles de gamma alta i va assolir un gran prestigi i popularitat. Tanmateix, la crisi de 1929 va afectar la companyia fins a la venda de la marca l’any 1935, quan els models de Delage passen a ser produïts per Delahaye. Va viure una segona edat d’or fins a la desaparició de les dues marques l’any 1954.
El vehicle exposat és el Type A, de l’any 1905. Conserva el número de placa 148. Té un motor monocilíndric, amb vàlvula d’admissió per depressió. La gasolina baixa per gravetat, sense bomba, així com l’engreix per gravetat i barboteig. Els frens estan al darrera i a la transmissió. L’encesa elèctrica és per bateria, no amb generador de corrent. Els llum son de carbur. Tot el motor està a la part davantera, al darrera té un petit maleter. El vehicle funciona, a una velocitat màxima de 50 km/h.
Cedit per Humbert Ros. Amb la col·laboració del Club de Vehicles Històrics de Lleida.