Diumenge, 6 d'abril de 2025 - 18:30 h
Espectacle de la història del garrotín a Lleida, explicada per la família Parrano.
La Violeta, Lo Beethoven, Los Carrinclons de Lleida, Chavos e hijos, Família Salazar.
El Garrotín és una part fonamental de la cultura musical de Lleida, una tradició que ha evolucionat al llarg de més d’un segle, fusionant-se amb diferents influències i adaptant-se als temps. Aquest espectacle explicat per la família Parrano, ofereix un viatge cronològic i immersiu a través de la història del garrotín, combinant actuacions en directe i projeccions documentals que contextualitzen cada etapa.
A través de set actes, l’espectacle ens transporta des dels seus orígens a principis del segle XX fins a la seva reinterpretació contemporània, amb una proposta que inclou artistes de renom, músics emblemàtics i ballarins. Amb una posada en escena cuidada i la participació de figures com el grup Chavos, Lo Beethoven, Lleida Carrinclona i La Violeta, aquest esdeveniment ret homenatge a una de les manifestacions culturals més autèntiques de la ciutat.
Un espectacle únic per reviure la història del garrotín, la seva influència en diferents èpoques i la seva connexió amb la identitat lleidatana.