L'Oficina Única d'Atenció social a temporers ha atès 626 persones

Disminueix considerablement el nombre de persones que han utilitzat els diferents serveis de la campanya coordinada des de l'àrea de Benestar i Cohesió Social de la Paeria, respecte del 2002

Disminueix considerablement el nombre de persones que han utilitzat els diferents serveis de la campanya coordinada des de l'àrea de Benestar i Cohesió Social de la Paeria, respecte del 2002

La responsable de l'àrea de Benestar i Cohesió Social, Maria Burgués, i el regidor delegat de Serveis Socials i Sanitat, Candi Villafañe, han visitat aquest matí el rober de Càritas. Aquest és un dels serveis integrats en la campanya d'atenció a les persones que arriben a Lleida amb motiu de temporada de collita de la fruita, que coordina l'Ajuntament de Lleida. El rober està gestionat per Càritas amb l'ajuda de voluntaris, que posen a punt la roba que arriba de 13 parròquies de Lleida i que es distribueix entre les persones que ho necessiten. El secretari general de Càritas, Lluís Romeu, ha constatat la davallada d'usuaris del servei respecte al mateix període de l'any passat. L'any 2002 s'havien realitzat 339 serveis enfront els 262 d'aquest mes de juliol. La tendència s'ha detectat en tots els serveis de la campanya (menjadors, dutxes). Des que es va iniciar la campanya, el 20 de juny, s'han ofert 546 serveis de dutxes i 1686 serveis de menjador. Pel que fa a la procedència de les persones ateses a l'oficina única destaca en primer lloc el Magreb (275), seguit d'Espanya (61) i l'Àfrica Subsahariana. El 97,8% de les persones ateses són homes. Aquesta campanya té un pressupost de 175.000 € i compta amb la participació de Càritas, Fundació Sant Ignasi de Loiola, Creu Roja, Associació Esclat, Centro Latinoamerciano, ADRA, MPDL-Lleida Solidària i el departament de Benestar Social de la Generalitat de Catalunya sota la coordinació de l'àrea de Benestar i Cohesió Social de l'Ajuntament de Lleida.