Les comissions informatives de la Paeria, en marxa
L'Ajuntament de Lleida ha constituit avui les cinc comissions informatives, que corresponen als cinc àmbits d'organització municipal: Comissió informativa de Serveis Generals, Comissió informativa d'Economia, Comissió informativa d'Educació i de Cultura, Comissió informativa de Benestar i Cohesió Social i la Comissió informativa d'Urbanisme i Sostenibilitat.
Al llarg de les reunions, presidides per l'alcalde, Antoni Siurana, s'han elegit els presidents i presidentes.
Comissió informativa de Serveis Generals: (PSC-PM) Àngel Ros Domingo, Marta Camps Torrens, Lluís P. Alonso Ballester i Candi Villafañe Àrboles; (CiU) Conxita Tarruella Tomàs, Benet Tugues Boliart i Miquel Padilla Díaz;(PP) Pilar Arnalot Muntó i M. Dolores López Aguilar; (ERC-EV-AM) Xavier Sàez Bellobí i Montse Bergés Saura; (ICV-EA-EPM) Francesc Pané Sans i Ramon Camats Guàrdia. President: Lluís Pere Alonso Ballester
Aquesta comissió té les competències següents:
Les polítiques relatives als serveis generals de l’Ajuntament, i les polítiques de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil i Via Pública.
Els instruments interiors de l’organització municipal, tal com els recursos humans, contractació, patrimoni, estadística, arxiu municipal, assistència mèdico-farmacèutica, convenis i expedients de contractació, reglaments i disposicions generals; orgànicament s’adscriu a aquest àmbit la Secretaria General, de la que depenen els Serveis Jurídics.
Seguretat ciutadana, protecció civil i extinció d’incendis i salvaments, i a més a més la direcció de la Guardia Urbana.
L’ordenació del trànsit, la senyalització viària, la disciplina viària i de bon govern, la concessió i seguiment de les llicències de guals, la brigada de manteniment de via pública, les autoritzacions d’ocupació de la via pública, la mobilitat, els aparcaments, el servei de transport urbà de viatgers, i el servei d’auto taxis.
Les relacions amb les entitats municipals descentralitzades.
A aquest àmbit s’adscriuen l’Empresa Municipal de Serveis Comunitaris, la Ràdio Municipal, el Butlletí de la Paeria, el Butlletí electrònic E-news, els continguts de la pàgina web de la Paeria a Lleida i, en general, les polítiques de comunicació de la Paeria.
Comissió informativa d'Economia: (PSC-PM) Àngel Ros Domingo, Lluís P. Alonso Ballester, Antoni Llevot Lloret i Montse Mínguez Garcia; (CiU) Isidre Gavín Valls, Benet Tugues Boliart i Marta Alòs López; (PP) Pilar Arnalot Muntó i Enric Oró Gallart; (ERC-EV-AM) Xavier Sàez Bellobí i Xavier Aluja Farré; (ICV-EA-EPM) Francesc Pané Sans i Mercè Rivadulla Gràcia. President: Àngel Ros Domingo
Les seves competències són:
Les polítiques de promoció econòmica i la prestació de serveis als operadors econòmics, i hisenda municipals.
Les polítiques municipal de desplegament de la societat de la informació i la promoció econòmica. Les polítiques de millora de les relacions entre ciutadans i administració emprant les noves tecnologies de la informació (G2C)
Les polítiques municipals en matèria d’hisenda municipal, i en concret: els pressupostos municipals, les ordenances fiscals, la Intervenció, la Tresoreria, la gestió, inspecció i recaptació del tributs locals i altres ingressos de dret públic, l’atenció als contribuents, el control de gestió de les empreses i organismes autònoms municipals, el control econòmic de les concessions administratives, les formes de gestió dels serveis públics, i els instruments de comunicació amb els administrats.
Les polítiques municipals en matèria de comerç, i consum i mercats i en concret les polítiques de promoció comercial, de infrastructura urbana del comerç, la marca comercial de Lleida els mercats municipals, la junta arbitral de consum i la informació als consumidors.
Les polítiques municipals en matèria de Turisme i Festes, en concret les de Promoció i de infrastructures turístiques de la ciutat, les festes municipals.
A aquest àmbit s’adscriu Turisme de Lleida, l’Institut Municipal de Treball, l’Institut Municipal d’Informàtica i l’Institut Municipal de Mercats i Consum. També correspon a aquesta regidoria les relacions amb Fira de Lleida.
Aquesta comissió actuarà com a Comissió Especial de Comptes.
Comissió informativa d'Educació i de Cultura: (PSC-PM) Maria Burgués Bargués, Josep M. Llop Torné, Antoni Llevot Lloret i Montse Parra Albà; (CiU) Marta Alòs López, Anna Balañà Brugulat i Antoni Chico Purroy; (PP) M. Dolores López Aguilar i Enric Montanya Mías; (ERC-EV-AM) Xavier Aluja Farré i Montse Bergés Saura; (ICV-EA-EPM) Francesc Pané Sans i Ramon Camats Guàrdia. President: Francesc Pané Sans
Les seves competències són: Comissió Informativa d’Educació i de Cultura
Les polítiques tendents a la educació integral de les persones, de Cultura i Lleure.
Les polítiques municipals en matèria d’Educació i en concret: l’Institut Municipal d’Educació “Ramon Barrull”, les escoles bressol, les escoles Públiques d’ensenyament primari, les activitats paraacadèmiques, les ludoteques, el Consell Escolar Municipal.
Les polítiques municipals en matèria de cultura i esports, i en concret: les activitats culturals, la promoció de la cultura, la normalització lingüística, els Premis Josep Vallverdú i Màrius Torres, les biblioteques, les publicacions culturals, els títols honorífics, l’Aula de teatre, l’Auditori municipal, el Teatre de l’Escorxador, la promoció de les festes tradicionals, el conservatori. les escoles esportives, les activitats esportives, les instal·lacions esportives municipals, el camp d’esports, el parc esportiu les Basses i les piscines Municipals.
A aquesta Comissió s’adscriuen l’Institut Municipal d’Educació, i l’Institut Municipal de Cultura
Comissió informativa de Benestar i Cohesió Social: (PSC-PM) Maria Burgués Bargués, Montse Parra Albà, Candi Villafañe Àrboles i Montse Mínguez Garcia; (CiU) Conxita Tarruella Tomàs, Anna Balañà Brugulat i Antoni Chico Purroy; (PP) Pilar Arnalot Muntó i M. Dolores López Aguilar; (ERC-EV-AM) Xavier Aluja Farré i Montse Bergés Saura; (ICV-EA-EPM) Ramon Camats Guàrdia i Mercè Rivadulla Gràcia. Presidenta: Maria Burgués Bargués
Aquesta comissió s'ocuparà de: Comissió Informativa de Benestar i Cohesió Social
Les polítiques municipals en matèria de serveis a les persones i la cohesió social.
Les polítiques municipals en matèria d’atenció a les persones amb especial a les persones amb risc d’exclusió i la sanitat i en concret: els serveis socials, l’alberg municipal, les mini residències, les llars de jubilats, l’atenció a la tercera edat, el lleure, l’atenció als discapacitats, la prevenció de la delinqüència, l’atenció social als drogodependens, les actuacions d’emergència, el servei materno-infantil, la salut Pública, el cementiri, la desratització, el laboratori municipal, i la sanitat escolar.
Les polítiques municipals en matèria de joventut, i en concret: la promoció d’activitats per a joves, i l’Oficina d’Informació Juvenil.
Les polítiques municipals en matèria de promoció de la dona i la gestió del Casal de la Dona, i les polítiques municipals en matèria d’infància.
Les polítiques municipals en matèria de Participació Ciutadana, Drets Civils i Participació i en concret els mecanismes de participació, la descentralització, les relacions amb les Associacions de Veïns, l’Escola de Participació veïnal, els Casals Municipals, les relacions amb les Cases Regionals, Drets Civils i immigració i en concret : l’Oficina del Voluntariat i les relacions amb les Organitzacions No Governamentals, la gestió dels fons de solidaritat, les polítiques relacionades a la integració de la immigració.
Comissió informativa d'Urbanisme i Sostenibilitat: (PSC-PM) Marta Camps Torrens, Josep M. Llop Torné, Antoni Llevot Lloret i Montse Mínguez Garcia; (CiU) Isidre Gavín Valls, Miquel Padilla Díaz, Marta Alòs López; (PP)Enric Oró Gallart i Enric Montanya Mías; (ERC-EV-AM) Xavier Sàez Bellobí i Montse Bergés Saura; (ICV-EA-EPM) Francesc Pané Sans i Mercè Rivadulla Gràcia. Presidenta: Marta Camps Torrens
Aquesta comissió s'ocuparà de:
Les polítiques relacionades amb l’urbanisme, serveis urbans, medi ambient i sostenibilitat.
Les polítiques d’urbanisme, i serveis urbans, i en concret: el planejament urbà, la gestió urbanística, l’Oficina del Centre Històric (ARI), la concessió de les llicències d’obres, la inspecció urbanística, la disciplina urbanística, la gestió de les expropiacions, la gestió de les obres municipals, els manteniments, els parcs i jardins, el Parc de la Mitjana i Pla del Riu del Segre, l’abastament d’aigua, l’enllumenat públic, les autoritzacions i llicències d’ocupació de subsòl, la gestió de les aigües residuals, l’urbanisme del comerç, les llicències obertura d’establiments, la neteja viària i la recollida i l’eliminació d’escombreries .
Arquitectura i patrimoni històric i cultural ,en concret: la recuperació del patrimoni històric, l’arqueologia urbana, la gestió d’edificis històrics, el desenvolupament i actualització del Pla de Museus, de les actuals instal·lacions ( Museu Morera, Roda Roda, Museu de l’Aigua, el Centre d’Art la Panera) a les incoatives en curs (museu taller del ferrocarril), disseny i projecte de les infrastructures que inclogui la definició museològica i museogràfica de les seves col·leccions i exposicions. La promoció del paisatge urbà, escultura urbana i dels conjunts patrimonials, El Turó del a Seu Vella i el Centre Històric.
Les polítiques municipals a l’horta de Lleida.
Les polítiques municipals en matèria de medi ambient i sostenbilitat, i en concret: la policia mediambiental, l’estalvi energètic, el manteniment i millora dels espais lliures, parcs i jardins, , la canera municipal, les polítiques de sostenibilitat, desenvolupament del Pla d’acció Local (Agenda 21: Fòrum ambiental i pacte de la mobilitat ), l’Oficina d’Informació ambiental i l’Escola de la Natura.
A aquest àmbit s’adscriu l’empresa Municipal d’Urbanisme, l’Institut Municipal de Museus, la Fundació del Paisatge Urbà, la Fundació Lleida 21, Fundació de l’Arqueologia Industrial.