El Centre d’Informació de Turisme de Lleida, ubicat al carrer Major, ha assolit un nou rècord d’usuaris. Més de quatre mil cinc-centes persones han utilitzat aquest mes de juliol els serveis que Turisme de Lleida posa a disposició del públic. Aquest nombre d’usuaris suposa un 20 % d’increment respecte al mes de juliol de l’any passat. Les vendes dels productes del Centre d’Informació han augmentat aquest mes de juliol en un 13%.
El gruix de visitants del juliol procedeix de les 17 comunitats autònomes espanyoles i de 27 països europeus. En aquest sentit, el 40,7 % dels turistes són de Catalunya, mentre que el 28,1 i el 24,8 vénen de la resta de comunitats autònomes i dels països europeus, respectivament.
Per comunitats, la primera emissora de visitants segons les dades del juliol és Aragó, amb un 17,5 %, seguida de Madrid, amb un 16,2 %, i de la Comunitat Valenciana, amb un 10,3 %.
Pel que fa a la procedència dels turistes europeus, França segueix liderant l’emissió de visitants amb un 35,4%, seguida d’Holanda, amb un 14% i del Regne Unit amb un 9,6 %. Aquí s’ha produït un canvi ja que, fins ara, el segon país europeu en visitants era el Regne Unit. Paral·lelament, Alemanya segueix baixant en el rànquing percentual de visitants, encara que incrementa el seu nombre en xifres absolutes.
Per la seva part, els nord-americans suposen el 27% dels visitants procedents del continent americà.
La motivació principal: el patrimoni lleidatà
El 41,9% dels turistes declara que la principal motivació per a la seva estada a Lleida és conèixer el patrimoni de la ciutat. Cal destacar que, per primera vegada, la pràctica del golf figura entre les motivacions dels visitants.
De tots els usuaris del Centre d’Informació, un 65% declara que és la primera vegada que ve a Lleida i que la seva estada, en un 30 %, es perllonga durant 2-3 dies. Un 34% manifesta que es queda a la ciutat durant una jornada.