Valoració positiva de la campanya d'atenció social a temporers d'aquest estiu

La disminució del nombre de persones ateses, en un 30% respecte l'estiu del 2002, el bon funcionament de l'Oficina d'Atenció Única i l'increment de voluntaris (160 persones) han marcat la campanya d'enguany.

Els responsables de la campanya d'atenció social a les persones que arriben a Lleida amb motiu de la campanya de la fruita han presentat avui el balanç de la campanya de l'estiu 2003. En total, els mesos de juliol i agost l'Oficina Única d'Atenció Social ha atès 982 persones, de les quals, un 94,8% eren homes i un 5,1% dones. Aquesta xifra suposa una disminució de prop d'un 30% respecte a les persones ateses l'any passat. La causa del descens s'atribueix a una major contractació en origen i a una major cura en la contractació en general, segons ha destacat la primera tinent d'alcalde i responsable de l'àmbit de Benestar i Cohesió Social, Maria Burgués. Per segon any consecutiu, des de l'Oficina Única d'Atenció als temporers s'han coordinat els diferents serveis que s'han ofert durant la campanya (atenció social, dutxes, rober, allotjament i alimentació) a la vegada que s'ha adreçat a les persones a altres serveis (sanitaris, legals, laborals...). 160 voluntaris han atès directament les necessitats de les persones que han arribat a Lleida aquest estiu per treballar a la campanya de la fruita. Un fet que han valorat molt positivament les institucions (Paeria i Generalitat) i les entitats que participen en la campanya. La primera tinent d'alcalde i responsable de l'àmbit de Benestar i Cohesió Social, Maria Burgués, ha presidit la presentació del balanç de la campanya, a la qual també han assistit representants de les institucions i entitats que hi participen. El cost total d'aquest projecte, que coordina l'Ajuntament, ha estat de 59.005€. Dades del programa El balanç del programa d'atenció a temporers reflecteix que un 32,4% de les persones que han passat per l'Oficina Única d'Atenció tenien permís de residència i treball i un 57.7% eren naturals del Magrib. Pel que fa als serveis, durant la campanya s'han repartit 4.635 bosses amb menjar, 3.467 esmorzars i 6.269 menjars calents, a més de les dutxes (1.297 serveis) el rober (519 serveis) i l'allotjament (1.416 serveis). Integren la xarxa la regidoria de Serveis Personals i Salut Pública de l'Ajuntament de Lleida, el departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya, ADRA (Agència Adventista per al Desenvolupament), CARITAS, CENTRO LATINO AMERICANO, CREU ROJA, ASSOCIACIÓ ESCLAT (Parròquia de Santa Teresina), LLEIDA SOLIDARIA-MPDL, FUNDACIÓ SOCIAL SANT IGNASI DE LOIOLA. Col·laboren en el projecte a més les Forces de Seguretat, SEINSA, la FAVLL, l'Institut Municipal Salvador Seguí, el Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya i el servei de voluntariat europeu adscrit als Departaments de Cooperació i Immigració i Drets Civils.