Lleida crea una Taula de Qualitat Turística
La Taula de Qualitat Turística de Lleida s'ha constituït avui a l’Ajuntament. L’objectiu d’aquesta iniciativa de Turisme de Lleida és facilitar la participació i la col·laboració de tots els sectors econòmics i dels serveis públics de la ciutat en la gestió del Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destí (SICTED) així com de qualsevol altra activitat relacionada amb la qualitat turística que afecti la ciutat.
A l’acte de constitució presidit per l’alcalde, han assistit el tinent d’alcalde, Àngel Ros; la regidora de Turisme, Montse Bergés; el cap de qualitat de la Secretaria General de Turisme, David Martín; la directora de la Comissió de Turisme de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies, Violeta Matas; el director-gerent de Turisme de Lleida, Fèlix Larrosa i representants dels col·lectius que formen e`l plenari de la Taula.
El SICTED és un pla d’àmbit espanyol que promou la introducció de sistemes de qualitat relatius al turisme i a d’altres sectors de les destinacions. L’any 2002, la Secretaria d’Estat de Comerç i Turisme del Ministeri d’Economia i la FEMP van seleccionar la ciutat de Lleida perquè formés part de la implantació del sistema. Aquest fet va ser un important reconeixement per al Pla integral de Qualitat Turística municipal, creat el 2001.
La constitució de la Taula s’inscriu en la línia de treball de l’Ajuntament per potenciar la qualitat de Lleida com a punt de destí turístic. L’alcalde, Antoni Siurana, serà el president de la Taula, el plenari de la qual l’integraran un representant de cadascuna d’aquestes entitats i organismes:
Secretaria General de Turisme
FEMP
Subdirecció General d’Indústria, Comerç i Turisme de la Generalitat a Lleida.
Delegació de Cultura de la Generalitat a Lleida.
Regidoria de Cultura de la Paeria.
Regidoria de Seguretat Ciutadana de la Paeria.
Federació de Comerç.
Federació d’Hostaleria de Lleida.
Associació de Taxistes.
empreses de Guies Turístics.
Fira de Lleida.
Turisme de Lleida
La Taula vetllarà pel compliment de les millores que, arran del Pla de Qualitat de Turisme de Lleida, ja s’estan introduint a empreses, entitats i equipaments i per la implantació dels estàndards del SICTED i retroalimentar el mateix sistema. A més, concedirà a les empreses i serveis participants un distintiu d’adhesió al pla.
Entre d’altres, són exemples de propostes de qualitat del SICTED que existeixi un mecanisme de queixes i suggeriments dels clients, que el personal de les oficines de turisme pugui atendre els clients en els idiomes oficials de la comunitat i dos idiomes estrangers (un d’ells, l’anglès), o bé, que les cartes o suports de venda dels restaurants no estiguin deteriorats.