Millora en la gestió de tributs
La Paeria i l'Agència Tributària acorden ampliar l'intercanvi d'informació i l'àmbit geogràfic d'actuació
La Paeria i l'Agència Tributària acorden ampliar l'intercanvi d'informació i l'àmbit geogràfic d'actuació
L’alcalde Àngel Ros i el delegat de l’Agència Tributària (AEAT), Javier Caicedo, han signat l’adhesió de l’Ajuntament a tres convenis sobre gestió de tributs amb l’objectiu de millorar-ne l’eficàcia i simplificar les relacions entre les administracions i la ciutadania.
Aquest acord suposa l’inici d’una nova etapa en la col·laboració que ja venien mantenint l’Agència Tributària i la Paeria pel que fa a l’intercanvi d’informació, en benefici tant d’una gestió administrativa acurada com de la qualitat d’aquest servei. Els acords són:
1º Conveni per al subministrament d’informació de caràcter tributari.
Amb l’autorització de l’interessat, l’Ajuntament podrà obtenir de l’AEAT diferents tipus d’informació necessària per desenvolupar procediments com ara contractacions, subvencions, serveis socials i fraccionaments, entre altres. Si no, és l’interessat que ho ha de demanar a l’Agència per portar després la informació a la Paeria.
2º Conveni perquè l’Agència Estatal d’Administració Tributària recapti en via executiva tributs de les entitats locals.
Amplia l’àmbit territorial d’actuació per a la recaptació executiva dels tributs. Atès que l’Ajuntament només te competència per realitzar actuacions executives dins del seu terme municipal, d’aquesta manera es podran fer embargaments a tot el territori espanyol.
3º Conveni d’intercanvi d’informació tributària i col·laboració en la gestió recaptadora amb les entitats locals.
Permet l’intercanvi d’informació entre ambdues administracions en matèria tributària: comptes corrents, fons d’inversió, cens tributaris, etc. També permetrà l’embargament de devolucions d’IRPF i IVA per part de l’Ajuntament i de les factures de proveïdors municipals per part de l’AEAT. Aquest traspàs d’informació contribuirà de forma positiva a evitar el frau tributari i millorar la recaptació.
Tots aquest procediments de comunicació i traspàs d’informació es faran amb mitjans informàtics per agilitar les operacions i reduir-ne el cost.
Aquests convenis parteixen del protocol que la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i l’AEAT van formalitzar l’abril de 2003 per millorar l’intercanvi d’informació en la gestió dels tributs entre els municipis i l’Agència.