L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor rep més de 1700 consultes i reclamacions l'any 2003

El 50% de les reclamacions es refereixen a la prestació de serveis i el sector de la telefonia i noves tecnologies és un dels principals motius de consulta i queixa

El 50% de les reclamacions es refereixen a la prestació de serveis i el sector de la telefonia i noves tecnologies és un dels principals motius de consulta i queixa

La regidora de Comerç, Consum i Turisme, Montse Bergés, ha presentat aquest migdia les dades de la memòria de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor del 2003. En total, l'oficina ha atès 1524 consultes i 222 reclamacions. El sector que aplega més reclamacions i consultes és el de telefonia. Pel que fa a la tasca de la Junta Arbitral de Consum (de la qual formen part actualment 7 gremis, 37 empreses i 5 associacions) ha realitzat 28 arbitratges durant l'any passat. En aquest sentit, la regidora de Comerç ha dit que s'intentarà "augmentar el servei" i ha anunciat la creació del Consell Local de Consum, que "es constituirà el dia 15 de març, aprofitant el Dia del Consumidor". Aquest consell servirà per informar de les polítiques transversals de consum. Bergés també ha anunciat la celebració d'un congrés de Consum i la posada en marxa de campanyes d'educació i informació al consumidor.