<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/1790>>.

La Mostra premia "El abrazo partido"

El film El abrazo partido, del director Daniel Burman (Argentina/França/Itàlia/ Espanya), ha estat premiat com a Millor Llargmetratge a la 10a edició de la Mostra de Cinema Llatinoamericà de Lleida, certamen celebrat entre el 15 i el 21 de març. L'acte de cloenda es va fer dissabte al Teatre Principal.

El film El abrazo partido, del director Daniel Burman (Argentina/França/Itàlia/ Espanya), ha estat premiat com a Millor Llargmetratge a la 10a edició de la Mostra de Cinema Llatinoamericà de Lleida, certamen celebrat entre el 15 i el 21 de març. L'acte de cloenda es va fer dissabte al Teatre Principal.

El Jurat de la Secció Oficial ha atorgat el Premi a la Millor Opera Prima a El fondo del mar (Argentina), de Damián Szifron; el Premi al Millor Director a Daniel Burman, per El abrazo partido; el Premi al Millor Actor a Daniel Hendler, per la seva interpretació a El fondo del mar; el Premi a la Millor Actriu a Paulina Gálvez, per la seva interpretació a Sub Terra (Xile), de Marcelo Ferrari; i el Premi al Millor Guió de l’Institut Català de Cooperació Iberoamericana a Marcelo Birmajer i Daniel Burman per El abrazo partido (Argentina). Segons el Jurat, El abrazo partido retrata “en un to entre la nostàlgia i la ironia” la vida d’una petita comunitat jueva que viu a Buenos Aires i que forma un microcosmos interelacionat. La pel·lícula “ofereix un tractament cinematogràfic original i novedós, però alhora toca temes que ens afecten molt d’aprop, com la família, l’emigració o la crisi econòmica”. Igualment, el Jurat ha atorgat una menció especial al film Bar El Chino (Argentina), de Daniel Burak, “per la forma de representar cinematogràficament el vell i el nou del poble argentí”. Curtmetratges, documentals i Premi del Públic D'altra banda, el Jurat de Documentals i Curtmetratges ha atorgat el Premi al Millor Curtmetratge a Profilaxis (Espanya), de Daniel Sánchez Arévalo, “per l’originalitat i atreviment en el tractament del tema i per la qualitat artística i cinematogràfica d’intèrprets i del realitzador”. El Premi al Millor Documental ha estat per Los rollos perdidos de Pancho Villa (Mèxic), de Gregorio Rocha, “per la recerca documental i per la reflexió que fa al voltant de la manipulació històrica de la imatge”. El Premi del Públic (atorgat al film millor puntuat pels espectadors) ha recaigut en Bar El Chino (Argentina), de Daniel Burak, amb una puntuació de 7,82. La segona posició en les preferències del públic ha estat per a Sexo con amor (Xile) de Boris Quercia (7,74 punts) i en tercer lloc ha quedat En fin, el mar (Argentina/Cuba), de Jorge Dyszel (7,55 punts). Homenatges a Gonzalo Suárez i a Wanda Visión La cerimònia de cloenda de la Mostra, presidida per Àngel Ros, alcalde de Lleida, ha inclòs sengles homenatges al director Gonzalo Suárez i a la productora Wanda Visión. El prestigiós realitzador espanyol, responsable de títols com Epílogo o Remando al viento, ha recollit personalment el trofeu de la Mostra. També han assistit a la cloenda José María Morales, en representació de Wanda Visión. El reconeixement a Wanda Visión respon a l’esforç de la productura i distribuidora per promoure i difondre el cinema de Llatinoamèrica, mentre que Gonzalo Suárez, un dels realitzadors més personals en la concepció creativa, ha rebut l’homenatge en ser un dels directors més emblemàtics de l’actual escena cinematogràfica espanyola. Han assistit a l’acte els actors Cristian Chaparro, Sancho Gracia, Dario Grandinetti, Paulina Gálvez, Yotuel Romero i Cristina Segarra; els directors Guillermo Casanova, Víctor Laplace i Gonzalo Suárez, així com diversos productors, membres del jurat i altres personatges del món de la cultura. Altres personatges del món del cinema que han visitat aquests dies el festival han estat els actors Jordi Dauder i Audry Gutiérrez, i els directors Jorge Dyszel, Manane Rodríguez i Enio Mejía. Col·laboració entre festivals Un dels trets més remarcables d’aquesta edició ha estat l’acord establert entre els 3 festivals de l'Estat espanyol centrats totalment o parcialment en el cinema llatinoamericà, com són la Mostra de Cinema Llatinoamericà de Lleida, La Chimenea de Villaverde (Madrid) i el Festival de Huelva. Porfirio Enríquez, director del Festival de Huelva, i Juan Ferrer, diresctor de la Mostra, han destacat que l’acord s’adreça a l’enfortiment dels tres festivals per mitjà d'una estreta col·laboració que passarà per compartir programacions, activitats culturals, material i l'experiència i la informació de cadascún dels certamens. En total, la Mostra ha projectat 66 pel·lícules procedents d’11 països (Argentina, Brasil, Colòmbia, Cuba, Espanya, Mèxic, Perú, Puerto Rico, Uruguai, Veneçuela i Xile) i enquadrades en 7 seccions diferents (Secció Oficial, Documentals, Curtmetratges, Escoles de Cinema, Homenatge a Gonzalo Suárez, Homenatge a Wanda Visión i Els Goya llatinoamericans). D’aquests films, 4 han estat estrenes a l’Estat espanyol: El abrazo partido, de Daniel Burman (Argentina), Perfecto amor equivocado, de Gerardo Chijona (Cuba), B-happy, de Gonzalo Justiniano (Espanya-Xile-Veneçuela), i La mina, de Víctor Laplace (Argentina).