Millores en les línies d'autobús
Noves parades de la línia L-9 (Hospitals) a consultes externes de l'Arnau de Vilanova i Ciutat Jardí, s'amplia el recorregut de la L-7 (Secà- Balàfia), l' L-8 (Balàfia) arribarà fins a la rotonda de Gualda i l'13 Cappont tindrà accés directe al Campus Universitari.
Noves parades de la línia L-9 (Hospitals) a consultes externes de l'Arnau de Vilanova i Ciutat Jardí, s'amplia el recorregut de la L-7 (Secà- Balàfia), l' L-8 (Balàfia) arribarà fins a la rotonda de Gualda i l'13 Cappont tindrà accés directe al Campus Universitari.
La Paeria i Autobusos de Lleida Grup Sarbús han acordat diverses millores en la xarxa de línies d'autobús que recorren la ciutat. Els canvis en la xarxa d'autobusos, segons s'ha posat de relleu en la comissió de seguiment del contracte de gestió del servei públic del transport de viatgers urbans, celebrada avui, es concreta en la millora en la freqüència i el recorregut en les línies L-9 (Hospitals-Cappont), L-7 (Secà), L-8 (Balàfia), i L-13 (Cappont) i en l'habilitació d'un carril prioritari per a transport públic a Príncep de Viana en direcció a RENFE i la recuperació del carril bus a Rambla Ferran i Francesc Macià.
La nova reordenació dels autobusos comporta la supressió de les línies de Jutjats i Seu Vella perquè s'ha constatat que tenen un baix índex de viatgers. En el cas de la Seu Vella, la línia es reconvertirà en un servei turístic a demanda.
Aquestes millores, especialment el carril de Príncep de Viana, comportaran canvis circulatoris semafòrics i de senyalització viària tant horitzontal com vertical. Es preveu que la millora de les línies i els carrils específics per a transport públic estiguin operatius al mes de maig.
L'any 2003 els autobusos de Lleida van transportar 6.505.000 viatgers, 77.000 més que l'any anterior.
Més detalls de les línies
Línia 9 (Hospitals): millora la connexió interna de Cappont (hi haurà una parada al Pont de la Universitat) i la comunicació general amb els Hospitals. Hi haurà una nova parada a "consultes externes" de l'Hospital Arnau de Vilanova, canvia d'ubicació la parada d'Urgències (al mateix carrer però a la vorera oposada) i la línia es perllongarà fins la zona de Ciutat Jardí. S'incorpora un vehicle nou a la línia i la freqüència de pas serà de 15 minuts, enfront els 20 minuts actuals. Hi haurà 7 expedicions per hora.
Línia 7 (Secà de Sant Pere): passa de dos a tres autobusos. El bus accedirà i sortirà del Secà pel carrer Baró de Maials, amb la qual cosa millorarà la cobertura de la nova Balàfia. La freqüència de pas serà de 15 minuts, enfront els 20 minuts actuals.
Línia 13 (Cappont): l'itinerari manté el recorregut habitual i, a més, entrarà a la zona del Campus de Cappont, complint així la demanda dels nous sectors universitaris de la ciutat. La línia permetrà unir en autobús els dos campus universitaris.
Carril prioritari bus, a Príncep de Viana. S'habilitarà un carril especial en direcció a
l’estació de RENFE, entre Prat de la Riba i la plaça Ramon Berenguer IV. La implementació d'aquest carril comportarà canvis en la circulació d'aquesta zona com, per exemple, recoventir en una via de doble sentit el carrer Comtes d'Urgell.
Carril de transport públic a Rambla Ferran i Francesc Macià. Es recupera el carril bus a la rambla i l'avinguda Francesc Macià per garantir la freqüència de pas en aquesta zona. S'ha previst també reconvertir part de l'estacionament del carrer Anselm Clavé en càrrega i descàrrega.