<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/19748>>.

L’Ajuntament de Lleida posa en marxa un Pla de Dinamització transversal i global al Centre Històric

Convertir el Centre Històric en un “districte emprenedor” i estimular l’activitat econòmica del barri, un dels objectius principals del Pla de DinamitzacióL’ajuntament de Lleida promou la marca “Districte Mercat del Pla” per promocionar el Centre HistòricS’intensifiquen, també, les millores de l’entorn del barri, amb intervencions cromàtiques en façanes i canvis ornamentals a la via pública

Convertir el Centre Històric en un “districte emprenedor” i estimular l’activitat econòmica del barri, un dels objectius principals del Pla de DinamitzacióL’ajuntament de Lleida promou la marca “Districte Mercat del Pla” per promocionar el Centre HistòricS’intensifiquen, també, les millores de l’entorn del barri, amb intervencions cromàtiques en façanes i canvis ornamentals a la via pública

L’Ajuntament de Lleida ha posat en marxa un intensiu Pla de Dinamització del Centre Històric que pretén transformar el barri d’una manera transversal i integral, a través de la creació d’una marca que, sota el nom “Districte Mercat del Pla” doni a conèixer la idiosincràsia, l’expressivitat i l’especial atractiu del barri. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha presidit la presentació del nou projecte de dinamització, que gira entorn tres eixos principals: un important programa econòmic de foment a emprenedoria, un pla de millores de l’entorn i un pla de comunicació i difusió del Centre Històric. En paraules d’Àngel Ros, aquest Pla de Dinamització “depassa l’àmbit i les parets del Mercat del Pla i vol ser una actuació transversal i integral, des de molts punts de vista, sobre la globalitat del Centre Històric”.

La tinenta d’alcalde i regidora d’Urbanisme, Marta Camps, ha coincidit amb el paer en cap en assenyalar que amb aquest ambiciós projecte “actuem globalment sobre tot el Centre Històric, creant una nova marca de ciutat i dinamitzant tot el barri en la seva totalitat”. El pla de dinamització “ha de contribuir, sense dubte, a que Lleida sigui la gran capital cultural i patrimonial de la Catalunya interior”, ha conclòs el regidor del Centre Històric i responsable de Turisme de Lleida, Fèlix Larrosa.

Programa pel foment a l’emprenedoria al Centre Històric

El tinent d’alcalde i regidor de Promoció Econòmica, Rafael Peris, ha explicat que el Centre Històric tindrà, a partir del dia 1 d’abril, un pol d’atractivitat important amb el Mercat del Pla, però sota el paraigües d’un Pla de Dinamització, un projecte que vol anar més enllà de les parets del Mercat del Pla i es vol estendre per tota la seva àrea d’influència. El Pla de Dinamització preveu la creació d’una nova àrea comercial i econòmica al voltant del Mercat del Pla que busqui modificar les dinàmiques d’oferta turística, crear un nou flux de ciutadans i la integració de les diverses realitats del barri. Per aconseguir-ho, es posa en marxa un programa de foment a l’emprenedoria mitjançant dues accions principals: espais del centre i un viver d’empreses creatives i culturals.

1-. Espais del centre és un programa de foment i ajudes per incentivar l’activitat econòmica en espais del Centre Històric. Es tracta d’una convocatòria pública per als emprenedors lleidatans amb l’objectiu d’incentivar l’activitat econòmica, principalment comercial, als locals, prioritzant els carrers Sant Martí, Sant Carles, Tallada i Cavallers.

El programa ofereix la subvenció d’una part del lloguer durant 18 mesos (l’emprenedor pagarà 2 euros/m2 i la diferència l’assumirà el programa de foment municipal). També hi haurà una bonificació del 50% a les llicències d’obres i una taxa reduïda d’ocupació a la via pública per a terrasses.

L’emprenedor també podrà comptar amb assessorament en matèria de disseny i comunicació i seguiment del pla de viabilitat per part de les diferents regidories de l’Ajuntament de Lleida. A més, el negoci formarà part durant 5 anys de la comunicació del Districte Mercat del Pla (web, xarxes, etcetèra)

2-. Creació d’un Viver d’empreses creatives que, sota el nom “El districte emprenedor”, té l’objectiu d’estimular l’activitat econòmica amb emprenedors de la indústria creativa i artística que tinguin un projecte de negoci vinculat al Centre Històric. Per aquests tipus d’emprenedors, la Paeria proporcionarà espais de treball, wifi, sala de reunions i activitats formatives, entre altres. A més a més, per a l’inici de l’activitat, també es podrà comptar amb assessorament i un viver específic per als emprenedors que comencen.

El Centre Històric, zona urbana singular

El Pla de Dinamització del Centre Històric preveu també un exigent pla de millores de l’entorn, que inclou intervencions cromàtiques en façanes i altres intervencions ornamentals a la via pública i la continuïtat del projecte Solars Vius, amb l’objectiu de dotar de més autoestima al barri i convertir-lo en una zona urbana singular.

En primer lloc, es donarà continuïtat al programa Solars Vius, iniciat el 2011, per seguir convertint espais en desús en espais públics, generant un nou punt de vista de l’entorn del Centre Històric –actualment hi ha projectes en 12 solars.

En segon lloc es preveu una intervenció cromàtica a les façanes o mitgeres del Centre Històric seleccionades prèviament, que seguiran una estètica acurada i donaran, d’aquesta manera, una imatge renovada i moderna del barri.

Patrimoni, comerç, cultura i gastronomia al nou “Districte Mercat del Pla”

“Districte Mercat del Pla” es una nova campanya de comunicació i promoció sobre el Centre Històric que, impulsada per l’Ajuntament de Lleida, pretén oferir una imatge moderna i actual i mostrar un barri obert a la ciutadania i al visitant. El responsable de RecStores, Ramon Enrich, ha explicat que “el Centre Històric està ple de poesia i té un atractiu especial”. “És un barri diferent, expressiu, amb una gran base històrica i amb una idiosincràsia molt curiosa que cal explotar”.

Es tracta d’una campanya centrada en l’art i la creativitat, directa i moderna, que vol crear expectatives. La campanya, que s’aplicarà a tota la gràfica general del Districte Mercat del Pla, suma patrimoni, comerç, cultura i gastronomia i els combina per convertir el Centre Històric en un pol d’atracció turística i comercial.