“Magre i la Política” clou el cicle de taules rodones en el marc del Centenari Jaume Magre
En el diàleg que han mantingut Magda Ballester, Antonieta Jarne i Josep Varela s’ha parlat, entre altres, de la figura de Magre, des de l’experiència de l’exili a la clandestinitat i el seu pas per la política municipal
En el diàleg que han mantingut Magda Ballester, Antonieta Jarne i Josep Varela s’ha parlat, entre altres, de la figura de Magre, des de l’experiència de l’exili a la clandestinitat i el seu pas per la política municipal
La taula rodona “Magre i la Política” ha estat el tercer i darrer diàleg del cicle organitzat en el marc del Centenari Jaume Magre. El cicle ha tractat els vessants docent, cultural i polític -amb el d’avui- de Magre, amb la participació de ponents han tingut relació amb ell des de diversos àmbits. Aquesta tarda, han participat en el col·loqui la periodista i regidora de la Paeria (1979-1983), Magda Ballester; l’escriptora i historiadora, Antonieta Jarne, i el també l’escriptor i regidor de la Paeria (1991-1999), Josep Varela. La taula ha estat moderada per la periodista Anna Sàez, directora del diari Segre.
El paer en cap, Fèlix Larrosa, acompanyat de la regidora de Cultura i Promoció de la Ciutat, Pilar Bosch, ha assistit a la taula rodona, en què s’ha parlat, entre altres, de la figura Magre, des de l’experiència de l’exili a la clandestinitat i el seu pas per la política municipal.
L’encarregat de coordinar aquest cicle ha estat el periodista lleidatà Pau Echauz. La primera taula rodona es va fer dijous dia 4, sobre l’àmbit de l’educació, i la segona va tenir lloc el dijous passat sobre “Magre, activista cultural”.
Centenari Jaume Magre
L’Ajuntament de Lleida ha impulsat el Centenari Magre, amb motiu del centenari del naixement i els vint-i-cinc anys del seu traspàs. Magre va ser regidor de la Paeria i, entre altres, va impulsar l’Escola d’Art Municipal (ara Leandre Cristòfol), l’Aula de Teatre i la renovació del Conservatori de Música. La commemoració s’està desenvolupant sota el comissariat de Juan Cal Sánchez.