El surrealisme d'Eugenio Granell al Museu Morera
L'exposició mostra la visió de la dona en l'obra del pintor gallec, considerat com un dels darrers representants del surrealisme històric espanyol
L'exposició mostra la visió de la dona en l'obra del pintor gallec, considerat com un dels darrers representants del surrealisme històric espanyol
La sala municipal d'Exposicions del Roser acull, fins el 10 d'abril, l'exposició "La imagen de la mujer en la obra de Eugenio Granell", un recorregut per la concepció de la dona de l'artista per mitjà de 70 obres que abasten la pintura, l'escultura i diferents objectes.
Eugenio Granell (La Coruña 1912-Madrid 2001) va estar vinculat al moviment surrealista des de l'any 1940, en què coincideix amb Breton, i després es va exiliar a Mèxic. La seva obra era pràcticament desconeguda a Espanya fins que va tornar als anys 80.
L'exposició, que s'inaugura aquest vespre, és la primera de l'any 2005, un any en què "artísticament el Museu dóna un salt endavant qualitatiu i quantitatiu", segons ha destacat el tinent d'alcalde Xavier Sàez. La mostra és fruit de la col·laboració entre el Museu Morera i la Fundación Eugenio Granell de Santiago de Compostela. Una coproducció que permet, segons ha explicat el director del Museu Morera, Jesús Navarro, seguir amb la línia dels treballs realitzats pel museu centrats en aquesta època i "encentar futures línies de col·laboració per presentar l'obra dels nostres creadors a la fundació". Lucía García de Carpi ha estat la comissària d'una exposició que a banda de mostrar "l'extraordinària solvència plàstica de l'artista, ens mostra la visió adelantada que va tenir Granell sobre la dona". La dona que mostren les obres de Granell passa per una visió idealitzada, característica del surrealisme, fins a la seva concepció com un ésser autònom amb entitat pròpia.