La Paeria concedeix microcrèdits a 10 dones emprenedores
La regidoria de Participació i Promoció de la Dona ha destinat 144.000€ a la primera convocatòria d'ajuts
La regidoria de Participació i Promoció de la Dona ha destinat 144.000€ a la primera convocatòria d'ajuts
El Saló del Retaule de la Paeria ha acollit la signatura dels microcrèdits que ha concedit la regidoria de Participació i Promoció de la dona a deu dones emprenedores de Lleida en la primera convocatòria d'aquests ajuts. L'import dels microcrèdits concedits oscil·la entre 12.000€ i 15.000€ i el termini de retorn és de quatre anys sense cap tipus d'interés.
Les empreses que es tiraran endavant amb aquests microcrèdits són: una òptica, un quiosc, una botiga d'objectes de col·leccionisme, una consulta de podologia, una joieria-rellotgeria, una perruqueria, una empresa de transports de mercaderies per carretera, una consulta de Medicina Integral i Teràpia Alternativa, una Escola d'Arts i Ciències Humanes i un Portal per a professionals de l'espectacle.
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha destacat el compromís de la Paeria que "cap doni de Lleida es quedi sense desenvolupar la seva idea de negoci per falta de recolzament i recursos". En aquest sentit, el tinent d'alcalde responsable de l'àrea de la Dona, Francesc Pané ha explicat que ja s'ha obert la segona convocatòria 2005 de microcrèdits per a dones.
La valoració dels projectes que opten als microcrèdits es realitza amb l'assessorament del Consorci de Promoció Econòmica.
Perfil de les emprenedores
El perfil de les emprenedores és molt divers, tant pel que fa a l’edat com a la motivació i al tipus d'inversió i de negoci. Malgrat aquesta variació, cal destacar que les motivacions varien, en el cas de les més joves opten per crear un negoci propi per disposar d’independència econòmica, mentre que, entre les de més edat, les dificultats d’ocupació per compte d’altri i la possibilitat de compaginar millor treball i família, han estat elements importants a l’hora de posar en marxa el seu projecte.
Pel que fa als tipus de negoci presentats en la convocatòria del 2004, predominen els relacionats amb el camp de la salut (òptica, podologia, medicina alternativa) i del comerç ( kiosc, objectes de col.leccionista, joieria), tot i que cal destacar els projectes de transport de mercaderies, per l’elevada inversió que proposa, juntament amb el de formació i el portal de promoció de l’espectacle, per tractar-se, aquest darrer, d'un sector molt específic i poc feminitzat.