Conveni per millorar la gestió dels residus municipals al Segrià
El futur pla de gestió inclourà l'optimització de la planta de compostatge de Montoliu i la construcció d'una nou centre per tractar la fracció que no s'ha reciclat
L'alcalde Àngel Ros, el conseller de Medi Ambient i Habitatge i president de l’Agència de Residus de Catalunya (ARC), Salvador Milà, i el president del Consell Comarcal de Segrià, Gonçal Serrate, han signat un conveni per establir el marc de cooperació pel que fa a la implantació del model de gestió de la brossa domèstica que estableix l’ARC. L'acord defineix l’elaboració d’un pla d’acció en aquest sentit. L’organisme responsable de la redacció i desplegament del pla serà el Consorci per a la Gestió de Residus Municipals del Segrià i, mitjançat la signatura del conveni, l’ARC s’hi integra. D’aquesta manera, la Generalitat fa efectiu el compromís de donar als ens locals el suport tècnic i econòmic necessari per dur a terme una gestió dels residus municipals més sostenible i acord amb la normativa sobre la matèria. L’ARC assumeix el cost de l’elaboració del pla de gestió de residus municipals de la comarca del Segrià amb un pressupost total de 30.000€. Aquest pla de gestió ha de contenir: