Mercats adjudica l'estudi de dinamització dels mercats de Ronda i Balàfia

L'empresa Barcelona Activa redactarà el treball

L'Institut Muncipal de Mercats i Consum (IMMC) ha adjudicat a l'empresa Barcelona Economia la redacció d'un estudi de dinamització dels mercats de Ronda Fleming i Balàfia que inclourà un pla d’actuació per tal de millorar la seva competitivitat davant d'altres formats i proposarà un canvi d’imatge. L'acció forma part del treball que està duent a terme l'IMMC per promoure els mercats municipals. L'empresa adjudicatària ja va confeccionar un estudi de les mateixes característiques sobre el Mercat de Cappont. El treball es duu a terme en compliment de les propostes presentades en el Pla d’Actuació Municipal per part l’IMMC en relació a equipaments comercials públics, per fer d’aquests unes estructures comercials dinàmiques i competitives amb la participació dels paradistes. La Universitat de Lleida serà l'encarregada de fer les enquestes, en virtut dels convenis de col·laboració que es tenen amb aquesta entitat pública. Els corresponents contractes se signen avui, 19 de maig de 2005 a les 16 hores, a la seu de Turisme de Lleida, amb l’assistència de totes les parts implicades. L'estudi comprendrà la descripció i anàlisi de la situació actual del mercat, amb una breu diagnosi de l’entorn des del punt de vista de la competència i de la població, l’estructura, serveis i funcionament econòmic del mercat, i una valoració de la informació obtinguda. A més, es realitzaran 250 enquestes a cada mercat, tant a compradors com a no compradors. L'estudi, que es completarà en un termini màxim de quatre mesos, té un cost de 14.668 euros. L'IMMC ha sol·licitat a la Direcció General de Comerç l'ajut que s'atorga per a la renovació de l’activitat comercial i el foment de la cooperació empresarial en l’àmbit de la comercialització, d’acord amb les bases de la corresponent convocatòria.