Estand amb la forma de la Seu Vella al Saló del Turisme de Barcelona
Tastets i escultures de fruita i un grup d'animació que repartirà petons als visitants
El Patronat de Turisme de l’Ajuntament de Lleida participa en el SITC 2005 -Saló Internacional de Turisme a Catalunya- que se celebra a la Fira de Barcelona del 26 al 29 de maig. L'ens municipal disposarà d’un estand propi de 100 m2 amb la forma de la Seu Vella en el qual es promocionaran les activitats culturals, les rutes de l'aigua, la gastronomia de la fruita i el turisme de negocis. La regidora Montse Bergés, presidenta de Turisme de Lleida, estarà present demà a l'estand de Lleida, en la jornada inaugural de la mostra.
La Paeria mostrarà al SITC l'oferta de "La ciutat de les cultures", que incidirà en els esdeveniments culturals, sobretot els festivals que se celebraran properament, el Senglar Rock i el festival internacional Jazz Tardor. També es destacarà l’ampli ventall de visites guiades per descobrir el patrimoni monumental. D'altra banda, es promocionarà "El país de l’aigua": les rutes de l’aigua i la gastronomia de la cuina de la fruita i del caragol amb una cafeteria-zona de degustació ambientada en l’horta de Lleida.
També hi haurà una zona que incidirà en el paper de Lleida com a centre de turisme de negocis i on s’exposarà la maqueta del futur Teatre-Palau de Congressos, projecte obra del estudi holandès Mecanoo Architects.
Les activitats que es duran a terme durant la fira consistiran en tastets de fruita de diverses varietats de pomes (Golden, Granny Smith) i peres (blanquilla i conference), entre altres, per tal de donar a conèixer els diferents tipus de fruita de Lleida i les seves característiques de gust i textura.
També hi haurà tast guiat de vins de la DO Costers del Segre a càrrec d’un restaurador de Lleida, una exposició d'escultures realitzades amb fruites i verdures de l’horta i un tast de fruita que podrà ser esculpida o tallada pels mateixos visitants.
L’espai estarà animat amb la presència del grup "Encara farem salat", que oferiran actuacions amb percussions i instruments elèctrics i també de malabars amb fruita.
El Saló, que celebrà la 14ena edició, és un ampli aparador de l’oferta turística del mercat català, que és el principal client de les terres de Lleida, sobretot Barcelona i la seva àrea d’influència.
Més informació: Núria Rauret (Turisme de Lleida) 616 96 59 52.