<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/3265>>.

Lleida, segona en la radiografia de 'webs' municipals del 'Ciberp@is'

La 'web' de la Paeria és la millor classificada de les ciutats catalanes

La 'web' de la Paeria és la millor classificada de les ciutats catalanes

La 'web' de l'Ajuntament de Lleida ha obtingut el segon lloc en la classificació de pàgines de capitals i municipis espanyols majors de 75.000 habitants que realitza el 'Ciberp@ais'. En la cinquena edició de l'estudi, el suplement de noves tecnologies del diari 'El País' situa paeria.es com la segona millor 'web' després de la de Saragossa i la primera de Catalunya, per davant de Sabadell (4a), Barcelona (6a) i l'Hospitalet del Llobregat (10a). El treball destaca que Lleida és una de les catorze ciutats que disposa de certificació digital, un dels punts que s'avaluen, juntament amb la capacitat de les 'webs' per emetre impresos, l'atenció ciutadana per correu electrònic, la possibilitat de pagar a través de la xarxa i de realitzar tràmits 'on-line' i la disposició d'informació detallada del plànol municipal i dels transports, aspectes que compleix la web de la Paeria. La pàgina rep 90.000 visites cada mes i, en l'actualitat, es poden realitzar 150 tràmits. L'any 2004 s'hi van publicar 1.240 notícies, apartat que permet consultar l'arxiu amb les més de 2.600 informacions realitzades des del 2002. Josep Clotet, gerent de l'Institut Municipal d'Informàtica-Accès, assegura en l'estudi del 'Ciberp@is' que els serveis de la 'web' municipal han estalviat a la ciutadania en un any 4.000 jornades laborals "comptades pel número de desplaçaments evitats per cada tràmit en xarxa i el temps de finestreta". En l'edició de l'estudi de l'any 2004, Lleida va ocupar la desena plaça. El nombre de visites mensuals era de 45.000, la meitat que enguany. El treball també destaca la constància de la Paeria perquè és un dels quatre ajuntaments que en els darrers anys ha respost puntualment el qüestionari que el Ciberp@ais adreça als gabinets de comunicació per tal de completar el seu treball.