Rodalies de Lleida incrementarà les freqüències i comptarà amb un nou pla del Govern i més inversió de l’Estat
El paer en cap, Miquel Pueyo, ha assistit la reunió de la Plataforma per la millora de la línia de tren Lleida-Manresa i ha destacat la importància de desenvolupar la xarxa ferroviària per millorar la mobilitat i la connexió del territori
El paer en cap, Miquel Pueyo, ha assistit la reunió de la Plataforma per la millora de la línia de tren Lleida-Manresa i ha destacat la importància de desenvolupar la xarxa ferroviària per millorar la mobilitat i la connexió del territori
La Plataforma per la millora de la línia de tren Lleida-Manresa s’ha reunit avui per seguir el treball i la concreció de mesures que beneficien la xarxa de rodalies i en especial d’aquesta línia. El paer en cap, Miquel Pueyo, ha participat en aquesta taula institucional i ha remarcat que s’ha de desenvolupar la xarxa ferroviària lleidatana per millorar la mobilitat i la connexió al territori. Pueyo ha explicat que Lleida és la capital d’un sistema urbà que té una xarxa de rodalies més desenvolupada en l’àmbit del transport per carretera que el ferroviari, “amb dèficits notables”. L’alcalde ha afirmat que la ciutat no té sentit sense aquest sistema urbà i que ha de funcionar bé per interrelacionar les 190.000 persones que viuen a les capitals afectades per la línia i les 300.000 mil, si es fa el càlcul per comarques. Pueyo ha agraït el lideratge de la Diputació i la presència de la Generalitat i l’Estat, per impulsar l’activitat de la plataforma, que es reunirà en sis mesos per veure els avenços i les modificacions aconseguides.
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha afirmat que la Generalitat està treballat una nova proposta de Rodalies a Lleida, que estarà en tres mesos i des d’una òptica del transport públic, no només ferroviària, amb un increment de les freqüències; que en poques setmanes es posarà en servei el bitllet combinat Renfe – Alta Velocitat – Rodalies, i que s’està en el projecte constructiu del baixador del Polígon. També ha dit que es farà un estudi conjuntament amb la Diputació i l’ATM territorial d’aparcaments dissuasius. Gavín ha comentat, entre altres, que s’ha assolit amb Renfe un acord per a la renovació de la flota de trens a Catalunya i un contracte de servei.
El subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, ha incidit en què la connectivitat del territori i de la seva població és una qüestió cabdal i que s’ha de desenvolupar la xarxa de rodalies que permeti aquesta connectivitat. Crespín ha indicat que la solució per a la millora global serà la suma de diferents factors i de l’aportació de totes les parts.
El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha apuntat la unió de les institucions en favor d’aquesta línia i que cal teixir unes rodalies, perquè se’n faci ús. Per això, ha subratllat algunes millores comentades, com la inversió en la línia i la millora de les freqüències.
La reunió ha comptat també l’assistència del delegat del Govern a Lleida, Ramon Farré; de la directora dels SSTT de Territori i Sostenibilitat a Lleida, Dolors Tella; així com del tinent d’alcalde Toni Postius.
La Plataforma està liderada pel president de la Diputació de Lleida i, com a novetat respecte a les anteriors reunions, s’han incorporat a la taula de treball, el subdelegat del Govern de l’Estat a Lleida, José Crespín, i el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín. Així, està formada pels alcaldes dels municipis amb parada en aquesta línia (Lleida, Bell-lloc d’Urgell, Mollerussa, Golmés, Castellnou de Seana, Bellpuig, Anglesola, Tàrrega, Cervera i Sant Guim de Freixenet), els presidents dels Consells Comarcals del Segrià, el Pla d’Urgell, l’Urgell i la Segarra; els portaveus dels grups polítics de la Diputació; els representants de les Cambres de Comerç de Lleida i Tàrrega, els representants dels sindicats: CCOO, UGT, CGT i Intersindical; el delegat del Govern de la Generalitat i la directora dels Serveis Territorials de Territori i Sostenibilitat a Lleida.