La Paeria i FERRMED, un dels lobbies ferroviaris més importants d’Europa, reactiven les seves relacions per impulsar el potencial logístic de Lleida

L’Ajuntament de Lleida s’incorporarà al grup de treball d’un important estudi europeu sobre logística impulsat per aquesta associació 

L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, acompanyat del primer tinent d’alcalde i regidor d’urbanisme, Toni Postius, han mantingut avui una reunió amb el president de FERRMED, Joan Amoròs, amb l’objectiu d’impulsar el potencial logístic de Lleida i reactivar les relacions entre ambdues entitats per convertir Lleida en un node logístic rellevant arreu del territori.
El paer en cap s’ha mostrat molt satisfet de la trobada, i l’ha definit com a molt profitosa. En aquest sentit, Pueyo ha avançat la possibilitat d’organitzar una trobada sobre logística a Lleida, sota el lideratge de la Paeria i amb la col·laboració d’altres ens territorials.
Per la seva banda, Toni Postius ha explicat que FERRMED, un dels lobbies ferroviaris més importants a nivell europeu, està redactant un important estudi a nivell europeu per prioritzar el transport del ferrocarril com a gran avantatge mediambiental enfront el transport per carretera, i ha anunciat que l’Ajuntament de Lleida s’incorporarà al grup de treball que desenvolupa aquesta recerca.
“Lleida té un gran potencial logístic. La posada en funcionament de l’estació de contenidors al Pla de Vilanoveta fa uns mesos, juntament amb l’imminent inici de la tramitació de futurs polígons industrials a Lleida que tindran ús industrial però també logístic, tornaran a situar Lleida en el mapa logístic. El creixement que podem fer a partir d’ara ens permetrà multiplicar la nostra capacitat logística els propers anys”, ha explicat el responsable d’urbanisme de la Paeria.
Finalment, la reunió també ha servit per aprofundir en la importància de que Lleida estigui connectada al Corredor Mediterrani. En aquest sentit, Toni Postius ha destacat que “la connexió amb el port de Tarragona, i també el de Barcelona, és la connexió de la Catalunya interior amb el Corredor del Mediterrani i, per tant, és la connexió cap al desenvolupament i el creixement econòmic de la nostra ciutat. Aquesta connexió cal que sigui viària, ja s’ha parlat reiteradament de la necessitat de comptar d’una vegada per totes d’una via d’alta capacitat entre Lleida i Tarragona, però també ferroviària. El transport de mercaderies entre Saragossa i Tarragona cal que passi per Lleida convertint la línia de les Borges Blanques en via d’ample internacional per connectar amb els ports de Tarragona i Barcelona.
“Lleida no pot quedar de cap manera al marge d’aquesta infraestructura. Un sistema de comunicacions viàries i ferroviàries amb el litoral és cabdal per garantir la integració de l’economia lleidatana dins el gran eix de desenvolupament que suposarà el Corredor Mediterrani”. “Cal potenciar Lleida com a node logístic de la Catalunya Interior. És vital doncs, per les comarques de Lleida la realització de les infraestructures que connectin les terres de Lleida al Corredor Ferroviari del Mediterrani”, ha conclòs Postius.

Associació FERRMED
L’any 2004 es va constituir a Brussel·les l’associació FERRMED, creada a iniciativa del món empresarial per a contribuir a la millora de la competitivitat europea mitjançant potenciació de les connexions dels port i aeroports amb els seus respectiu “hinterlands”, un desenvolupament sostenible mitjançant la reducció de la pol·lució i de les emissions de gasos que afecten al canvi climàtic i la impulsió del Gran Eix Ferroviari de mercaderies Escandinàvia-Rin-Roine-Mediterrani Occidental.