La Comissió Tècnica d’Estudi de la Vialitat Urbana acorda canvis en la circulació a Lleida

El nou òrgan, que s’ha constituït avui, ha aprovat transformar en sentit únic els carrers Enric Granados i Amics de Lleida i suprimir el gir a l’esquerra al carrer Alcalde Recasens cap al carrer Penedès, entre d’altres modificacions.

El nou òrgan, que s’ha constituït avui, ha aprovat transformar en sentit únic els carrers Enric Granados i Amics de Lleida i suprimir el gir a l’esquerra al carrer Alcalde Recasens cap al carrer Penedès, entre d’altres modificacions.

La primera sessió de la Comissió Tècnica d’Estudi de la Vialitat Urbana, que ha comptat amb la presència de la regidoria d’Urbanisme, Marta Camps, i el regidor de Seguretat Ciutadana, Lluís Pere Alonso, ha aprovat diversos canvis en l’ordenació del trànsit a la ciutat que s’aplicaran durant els mesos de juliol i agost. Així, les principals modificacions són la transformació en vies de sentit únic del carrer Amics de Lleida, que només tindrà sortida a Passeig de Ronda, i del carrer Enric Granados, al qual no es permetrà accedir des d'Alfred Perenya. D’altra banda, s’ha suprimit el gir a l’esquerra al carrer Alcalde Recasens cap al carrer Penedès (Gasolinera). Ara, per accedir-hi, s’haurà de canviar de sentit a la rotonda de Corregidor Escofet. També s’ha acordat endarrerir el pas de vianants del carrer Sant Ruf amb Príncep de Viana. En aquest sentit, cal recordar que recentment s’ha modificat la circulació a Príncep de Viana, on s’ha permès que es pugui accedir a Prat de la Riba des dels dos carrils d’aquesta via. També, fa pocs dies, s’ha instal·lat un nou semàfor que regula la sortida des de l’estació de trens. Tot plegat, mentre es treballa en els canvis que suposa el Pla Especial de l’Estació. Als carrers Gandhi i Valls d’Andorra es reforçarà la seguretat amb nous passos de vianants. Per últim, el solar de l’antic mercat de fruites i verdures, a Pardinyes, s’habilitarà com a estacionament dissuassori. Un nou pàrquing gratuït per a 700 vehicles que ha de permetre descongestionar la zona blava propera a Rambla Ferran. Els regidors Camps i Alonso també han fet un balanç positiu de la instal·lació dels passos de vianants elevats. Ja s’han construït els de Cappont i Secà i s’està treballant en els de Balàfia i Pardinyes. El regidor de Seguretat Ciutadana, Lluís Pere Alonso, ha destacat també que s’està treballant en una reforma de les ordenances de trànsit, en el Pla Local de seguretat Viària, que es presentarà pròximament, en campanyes de divulgació i conscienciació sobre el trànsit a la ciutat i la nova regulació de la zona de càrrega i descàrrega, entre d’altres. Per la seva banda, la regidora d’Urbanisme, Marta Camps, ha recordat que ja estan en marxa els estudis referents a l’ordenació del trànsit que suposarà la prolongació de Prat de la Riba i Príncep de Viana i la reforma de la plaça Ricard Vinyes. La Comissió tècnica d’Estudi de la Vialitat Urbana, que s’ha constituït aquest matí, és una mesa de treball que ha de resoldre les incidències tècniques i prendre mesures reguladores del trànsit a la ciutat de Lleida. La creació d’aquesta comissió és una de les accions del “Pla de mesures immediates per a la millora de la seguretat viària” que va impulsar la Paeria a l’abril. La comissió té com a funcions l’estudi i avaluació de propostes sobre ordenació del trànsit en general (Sentits de circulació, senyalització, etc.); estacionaments (Zona Blava, reserves d’estacionament, càrrega i descàrrega, etc.); guals, transport públic urbà, permisos especials d’estacionament o circulació i altres aspectes derivats de l’aplicació de l’Ordenança Municipal de trànsit. Aquesta comissió estarà formada per experts de les regidories d’Urbanisme i Seguretat Ciutadana. Així, són membres d’aquest òrgan, la directora de serveis de l’Àmbit d’Urbanisme, Teresa Serentill; el director de serveis de l’Àmbit de Serveis Generals, Antoni Argilés; el cap de la Secció d'Enginyeria, Fernando Cequier; l’enginyer, Sergi Gimeno; el sergent de la Guàrdia Urbana, Xavier Ribelles; el tècnic expert en matèria de trànsit, Arcadio Funez, i la gerent de la Fundació Agenda 21, Esther Fanlo.