La nova ordenança sobre llicències d’obres comptarà amb els Col·legis Professionals per agilitzar la tramitació
El nou text pretén, entre altres, simplificar el contingut, facilitar la tramitació electrònica i sobretot, accelerar la tramitació de les llicències d’obres, les comunicacions prèvies i l’inici de noves activitats
La regidoria d’Urbanisme està treballant en la modificació de l’Ordenança reguladora dels procediments d’intervenció administrativa municipal sobre l’ús del sòl i edificació: llicències urbanístiques, comunicacions prèvies i inici de noves activitats. Com a novetat, la nova ordenança comptarà en la tramitació de les llicències amb la participació dels diferents Col·legis Professionals, com ha entitats col·laboradores de l’administració. La seva aportació consistirà en verificar els requisits d’integritat documental, suficiència i idoneïtat dels projectes i la documentació que formen part de la sol·licitud de la llicència o comunicació. Entre les funcions que desenvoluparan, també hi ha la d’acreditar que els projectes i la documentació tècnica compleixen les previsions de la normativa aplicable.
El primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme, Toni Postius, ha destacat que amb la participació dels Col·legis Professionals “s’aconseguirà evitar que s’hagin de retornar tantes vegades els expedients perquè estan incomplerts, alhora que el procediment administratiu esdevindrà més àgil, més ràpid i més eficient”.
A més, atenent l’actual situació extraordinària per la crisi de la covid-19, i pensant en la progressiva represa de l’activitat, que es presenta complicada, Postius ha volgut remarcar que “s’ha cregut oportú treballar aquests dies en aquesta ordenança per facilitar a la ciutadania la tramitació de llicències d’obres, comunicacions prèvies i l’inici de noves activitats”.
Una vegada aprovada l’ordenança, caldrà establir un protocol que estableixi com acreditar als propis col·legis professionals com a entitats col·laboradores de l’administració (ECA) i la seva aportació.
El tinent d’alcalde Postius es va reunir telemàticament aquesta setmana amb representants dels diferents col·legis per tractar aquestes consideracions. Hi havia el Col·legi d’Arquitectes, el Col·legi d’Arquitectes Tècnics i Aparelladors, el Col·legi d’Enginyers Industrials, el Col·legi d’Enginyers Tècnics i el Col·legi d’Enginyers Agrònoms, que van mostrar la seva satisfacció per la proposta i es van oferir a treballar conjuntament amb la Paeria per redactar un text que signifiqui un pas endavant en la manera com el ciutadà es relaciona amb l’Ajuntament. El document que en resulti es proposarà a aprovació inicial del Ple de la Paeria per iniciar la seva tramitació administrativa fins a l’aprovació definitiva i entrada en vigor.
El primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme, Toni Postius, ha destacat que amb la participació dels Col·legis Professionals “s’aconseguirà evitar que s’hagin de retornar tantes vegades els expedients perquè estan incomplerts, alhora que el procediment administratiu esdevindrà més àgil, més ràpid i més eficient”.
A més, atenent l’actual situació extraordinària per la crisi de la covid-19, i pensant en la progressiva represa de l’activitat, que es presenta complicada, Postius ha volgut remarcar que “s’ha cregut oportú treballar aquests dies en aquesta ordenança per facilitar a la ciutadania la tramitació de llicències d’obres, comunicacions prèvies i l’inici de noves activitats”.
Una vegada aprovada l’ordenança, caldrà establir un protocol que estableixi com acreditar als propis col·legis professionals com a entitats col·laboradores de l’administració (ECA) i la seva aportació.
El tinent d’alcalde Postius es va reunir telemàticament aquesta setmana amb representants dels diferents col·legis per tractar aquestes consideracions. Hi havia el Col·legi d’Arquitectes, el Col·legi d’Arquitectes Tècnics i Aparelladors, el Col·legi d’Enginyers Industrials, el Col·legi d’Enginyers Tècnics i el Col·legi d’Enginyers Agrònoms, que van mostrar la seva satisfacció per la proposta i es van oferir a treballar conjuntament amb la Paeria per redactar un text que signifiqui un pas endavant en la manera com el ciutadà es relaciona amb l’Ajuntament. El document que en resulti es proposarà a aprovació inicial del Ple de la Paeria per iniciar la seva tramitació administrativa fins a l’aprovació definitiva i entrada en vigor.