La Paeria enllesteix els plans de desconfinament dels treballadors i treballadores i serveis municipals

El Comitè de Seguretat i Salut ha aprovat avui el document general i els departamentals, tot i que la seva posada en marxa depèn de les decisions del Govern de l’Estat sobre la represa d’activitat a les administracions públiques Els criteris bàsics seran els de seguir prioritzant el teletreball i l’atenció presencial només amb cita prèvia

El Comitè de Seguretat i Salut de l'Ajuntament de Lleida, que compta amb la representació sindical dels treballadors i treballadores, s'ha reunit avui per aprovar els plans de desconfinament de la Paeria, un cop s'autoritzi la represa de l'activitat presencial a les administracions públiques, més enllà dels serveis bàsics.

S'han elaborat dos tipus de plans, un de general que fixa el marc d'actuació per tot el consistori i un seguit de plans departamentals, on es concreten les mesures que cal dur a terme des de cada departament, per sortir de la situació generada per l’epidèmia de la Covid-19. A més, també s'ha creat un document FAQ amb preguntes i respostes freqüents.

Els criteris bàsics que s'aplicaran durant el desconfinament seran, per una banda, el de mantenir el teletreball en la mesura del possible per evitar la concentració de persones i, per tant la difusió de la pandèmia, a la vegada que es facilita garantir que el professional tècnic municipal puguin conciliar la feina amb la vida familiar. De l'altra, es planteja que l'atenció presencial es dugui a terme mitjançant el sistema de cita prèvia, que permet l'atenció correcta i segura de tots aquells ciutadans/es que no puguin fer els seus tràmits telemàticament.

El pla fixa l'inici d'aplicació d'aquest desconfinament el dia 12 de maig, però aquesta data no és definitiva, ja que la Paeria resta a l'espera de les indicacions governamentals respecte al dia que entrarà en vigor finalment el desconfinament a les administracions públiques.

L'Ajuntament de Lleida ha fet una aposta clara per l'ús de la tecnologia en el treball i l'atenció a la ciutadania durant la crisi derivada de l'epidèmia, amb la promoció del teletreball per a bona part dels 1.600 treballadors i treballadores municipals i la celebració de plens i altres reunions d'òrgans de govern per via telemàtica. Per exemple, la setmana passada es van atendre unes 600 persones al dia des de l’Oficina Virtual de Tràmits Tributaris i un centenar des de l’Oficina Municipal d'Atenció a la Ciutadania (Omac).

Durant la reunió del Comitè de Seguretat i Salut també s’ha informat als seus membres de les actuacions i gestions dutes a terme per la Paeria en relació amb la COVID-19.