Les oficines d'Atenció Ciutadana i de Gestió i Atenció Tributària preparen la seva reobertura
S'estan implantant mesures sanitàries de prevenció per poder tornar a prestar el servei presencial, com l'ampliació de la distància entre taules, la instal·lació de mampares de metacrilat i l'ús obligatori de mascaretes, entre altres La posada en marxa de l'OMAC i l'OGAT es preveu per aquest mes i només amb cita prèvia, quan el Govern de l'Estat permeti obrir les administracions públiques
L'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) i l'Oficina de Gestió i Atenció Tributària (OGAT) es preparen per a la reobertura de les seves instal·lacions al públic, prevista per aquest mes de maig, quan el Govern de l'Estat decreti la represa de l'activitat presencial a les administracions públiques.
La posada en marxa de l'OMAC i l'OGAT seguirà els plans de desconfinament aprovats per l'Ajuntament de Lleida i preveurà totes les mesures de prevenció i seguretat sanitària fixades per tal de protegir tant els treballadors com els ciutadans, que d'entrada només hi podran anar amb cita prèvia.
La regidora de Participació i Lluita contra la corrupció, Elena Ferre, ha destacat que durant el període de confinament, les oficines d'atenció al públic municipals han estat "un exemple de teletreball i atenció telemàtica" i que, per exemple, només durant la darrera setmana l'OMAC va resoldre 129 consultes per correu electrònic i en va atendre 829 per telèfon. Durant el període de confinament, la ciutadania ha pogut fer ús d'una sol·licitud genèrica a l'OMAC per presentar sol·licituds que no tenien un tràmit en línia específic i fer ús per sol·licituds relatives a taxes i impostos de l'Oficina Virtual Tributària, que des del 16 de març ha rebut un total de 11.925 entrades.
Actualment l'OMAC té més de 600 visites presencials que cal atendre pendents de reprogramar, a banda de seguir facilitant la gestió de tota la tramitació electrònica.
Mesures de seguretat per a usuaris i agents d'atenció
Per garantir la seguretat d'usuaris i agents d'atenció s'implanten les següents mesures:
• A l'entrada de les oficines hi constaran cartells de limitació d'aforament de l'espai d'atenció, així com cartells i infografies destacant les principals indicacions i mesures que cal seguir en aquest espai
• S'han col·locat mampares de metacrilat de protecció en les zones d'atenció ciutadana
• S'han separat les taules d'atenció dos metres entre elles. Es garantirà la distància mínima entre l'usuari i els agents d'atenció mitjançant la senyalització amb cadires, línies, cintes i altres elements que marquen la separació a mantenir
• S'han disposat les cadires d'atenció a una distància prudencial d'almenys un metre
• Es disposarà de gel hidroalcohòlic. Els usuaris pendents de ser atesos hauran de procedir a la neteja de mans amb el gel hidroalcohòlic que estarà a la seva disposició quan entrin a l'oficina
• Serà obligatori l'ús de mascareta per a usuaris i agents. Els agents d'atenció també disposaran de guants
L'atenció presencial serà sempre amb cita prèvia i només quan sigui imprescindible perquè no es possible fer la gestió per mitjans telemàtics. A més, l'horari d'atenció es limita de 9 a 14 h. Les persones externes s'esperaran a l'entrada de l'edifici fins que no es verifiqui la seva identitat i si tenen cita prèvia. Caldrà identificar les persones que acudeixin a les Oficines d'Atenció per poder controlar l'entrada i per garantir una traçabilitat dels accessos. A tal efecte, en el moment de sol·licitar la cita, s'haurà d'identificar tant la persona que la sol·licita com els seus acompanyants.
Les persones que necessitin contactar amb l'OMAC poden fer-ho trucant al telèfon 973678060 o enviant un e-mail a gestions-omac@paeria.cat. Per contactar amb l'OGAT, es pot trucar al telèfon 973700420 o enviar un e-mail a ofgestio@paeria.cat. La cita prèvia es podrà demanar per via web i per telèfon quan s'obrin les oficines.