La Paeria recollirà les incidències dels microtalls elèctrics a la ciutat per intercedir i buscar solucions amb les empreses subministradores

Posa a disposició de la ciutadania un formulari per registrar les incidències i traslladar-les a Indústria de la Generalitat. La finalitat és poder obrir-ne un expedient per cercar solucions i garantir un millor servei

L’Ajuntament de Lleida recollirà les incidències dels microtalls elèctrics que es produeixin a la ciutat a través d’un formulari que ha posat a disposició de la ciutadania. D’aquesta manera, intercedirà per buscar solucions amb les empreses subministradores i garantir un millor servei. L’objectiu d’aquesta nova eina és detectar les incidències que tenen lloc a Lleida per trametre la informació al Departament d’Indústria de la Generalitat i, si procedeix, poder-ne obrir un expedient amb la voluntat de trobar solucions i alternatives amb les empreses subministradores per evitar els microtalls elèctrics.
El primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme, Toni Postius, ha explicat que s’és conscient dels perjudicis econòmics i socials que aquests talls de llum poden provocar en els veïns i veïnes de la ciutat, així com en les empreses, com problemes informàtics, disrupcions en l’activitat professional o en la vida quotidiana, desperfectes en electrodomèstics, etc. Per això, es vol reclamar, quan sigui possible, millorar la xarxa elèctrica i garantir el subministrament en condicions al conjunt de la ciutadania.
La tramitació d’aquest formulari està activa a la Seu electrònica de la Paeria (tramitació amb i sense certificat digital). Per fer la sol·licitud en línia només cal iniciar el procés, emplenant els camps que es requereixen, com les dades del sol·licitant, les de l’habitatge o les de contacte. Per conèixer l’abast de la interrupció del corrent elèctric, per la qual es fa el tràmit, es pregunta, entre altres, si ha estat esporàdic o habitual, la durada, si s’ha hagut d’avisar un instal·lador per revisar la instal·lació, si es tracta d’un microtall a l’habitatge, l’edifici, el carrer o el barri, o si l’empresa subministradora ha respost la incidència. Si s’escau, s’ha d’adjuntar la documentació corresponent i enviar. Si el procés s’ha fet correctament, es veurà un missatge confirmació i es rebrà un correu electrònic a l’adreça facilitada, per poder-ne fer el seguiment.
Donada l’actual situació d’excepcionalitat, es recomana fer el tràmit en línia. S’ofereix l’opció presencial, amb cita prèvia, a l’Oficina Municipal d’Atenció al Ciutadà (OMAC) i l’Oficina de Gestió i Atenció Tributària (OGAT), que preveuen obrir aquest dijous 21 –amb la meitat del personal-. OMAC: 973 678 060 – gestions-omac@paeria.cat / OGAT: 973 700 420 – ofgestio@paeria.cat.