Llum verda a la nova ordenança sobre llicències d’obres i comunicacions prèvies
La Paeria simplifica i agilitza els procediments d’intervenció administrativa relatius a les sol·licituds de llicència i comunicacions prèviesToni Postius: “La nova ordenança suposa un gran pas endavant en la manera com el ciutadà es relaciona amb l’ajuntament ja que millora notablement els terminis de resolució de les peticions de llicències i fa més àgils i eficaços els procediments d’intervenció en matèria d’obres”
La Comissió de les polítiques de la Gestió Urbanística i de la Mobilitat celebrada avui ha donat llum verda a la modificació de l’Ordenança Reguladora dels Procediments d’Intervenció administrativa municipal sobre l’ús del sòl i edificació: llicències urbanístiques, comunicacions prèvies i inici de noves activitats, amb l’objectiu d’adaptar-la a la legislació vigent i simplificar i agilitzar els procediments d’intervenció administrativa amb criteris d’eficàcia, proporcionalitat i transparència.
El primer tinent d’alcalde i regidor d’urbanisme, Toni Postius, ha destacat que la nova ordenança “suposa un gran pas endavant en la manera com el ciutadà es relaciona amb l’Ajuntament”. Amb aquesta modificació, “la Paeria pretén millorar substancialment els terminis de resolució de les peticions de llicències i fer més àgils i eficaços els procediments d’intervenció en matèria d’obres”, ha conclòs el responsable d’urbanisme.
L’ordenança, aprovada el gener de 2017, era complexa i presentava, en alguns casos, dificultats d’aplicació, atès que exigia uns requisits documentals desproporcionats en funció de la senzillesa o escassa entitat constructiva de determinades obres i/o exigia el dipòsit de garanties per la reposició de paviments i serveis quan les actuacions a realitzar no tenien afectació sobre aquests elements, entre altres.
Amb la nova modificació, s’estableix la instrucció electrònica dels expedients i es simplifica la documentació que cal adjuntar a les sol·licituds de llicència i, especialment, a les comunicacions prèvies.
Cal destacar que la nova ordenança comptarà en la tramitació de les llicències amb la participació dels diferents col·legis professionals com a entitats col·laboradores de l’administració. La seva aportació consistirà en verificar els requisits d’integritat documental, suficiència i idoneïtat dels projectes i la documentació que formen part de la sol·licitud de llicència o comunicació. Entre les funcions que desenvoluparan, també hi ha la d’acreditar que els projectes i la documentació tècnica compleixen les previsions de la normativa aplicable.
En aquest sentit, Postius ha subratllat que, amb la participació dels Col·legis Professionals, “s’aconseguirà evitar que s’hagin de retornar tantes vegades els expedients perquè estan incomplerts, alhora que el procediment administratiu esdevindrà més àgil, més ràpid i més eficient”.
La nova ordenança es proposarà a aprovació inicial del Ple de la Paeria per iniciar la seva tramitació administrativa fins a l’aprovació definitiva i entrada en vigor.