La Paeria elaborarà un document marc per a la contractació de substitucions i reforços

La Comissió Negociadora ha reprès avui les reunions, aturades per la Covid-19També s'està redactant una instrucció per al teletreball, que recollirà les propostes de la plantilla municipal, per regular aquest sistema

L’Ajuntament de Lleida ha elaborat un document marc per a la contractació de substitucions i reforços de treballadors/es en baixes i jubilacions, o per necessitats de determinats serveis. Aquest ha estat un dels punts que s’ha tractat en la Comissió Negociadora, reunida aquest dijous telemàticament, amb els responsables de diferents àrees muncipals i dels sindicats amb representació a la Paeria. La tinent d’alcalde i regidora de Govern Obert i Qualitat Democràtica i Institucional, Jordina Freixanet, ha explicat que fins ara no hi havia un document on s’estableixin els criteris a seguir, pel que s’ha proposat un model amb criteris generals i per a alguns col·lectius específics, com els serveis socials i educació. D’aquesta manera, s’establirà un modelatge adminsitratiu per facilitar el circuit i agilitzar les propostes, fet que permetrà regular el circuit, des que es fa la petició fins que s’incorpora la persona treballadora.

Els sindicats han valorat positivament la iniciativa, perquè el document determini els criteris, sigui transparent i estigui a l’abast dels treballadors/es. Els sindicats ja han fet algunes observacions i en podran fer fins el 5 de juny, donat que s’ha ampliat el termini. El document es preveu tancar l’11 de juny per a nova aprovació.

En la Comissió Negociadora s’ha exposat també la redacció d’una instrucció per al teletreball. A partir de dilluns s’iniciarà un procés participatiu amb la plantilla municipal, per recollir les seves propostes a través d’un formulari accessible a l’Intranet. Amb aquestes aportacions i les dels sindicats es completarà el document. La tinent d’alcalde ha assegurat que “el teletreball ha vingut per quedar-se i aquesta instrucció preveu la seva regulació, de caràcter voluntari, quan hagin acabat les fases del confiament o en situacions de força major”, com l’actual o altres emergències. L’Ajuntament aposta per aquesta eina, que ha estat una prioritat en aquest període d’estat d’alarma, i que ha d’acabar de regular-se amb els sindicats.

Les reunions de la Comissió Negociadora s’han reprès aquest dijous virtualment, després que el calendari previst quedés alterat per la pandèmia del coronavirus. La interlocució s’ha mantingut en aquest període, amb l’elaboració dels plans d’actuació interna, de desconfinament, entre altres. Però es torna a habilitar l’agenda de manera telemàtica, tal com estava prevista abans de la crisi sanitària, amb reunions cada dues o tres setmanes per avançar en qüestions relatives als treballadors/es municipals i al funcionament de la institució. En pròximes convocatòries es parlarà del calendari laboral i de les vacances. De moment, s’ha acordat deixar per a més endavant la negociació del conveni, procés iniciat al febrer amb la constitució de la Mesa Negociadora i que es va reunir al març, abans de la declaració de l’estat d’alarma.