La Comissió Especial per la Transparència dona compte de les accions de la Paeria en relació a la Covid-19
També del guardó aconseguit d’Infoparticipa, sent Lleida la segona província catalana amb l’índex més alt de qualitat i accessibilitat a la informació pública, i de la distribució del pressupost assignat als mitjans de comunicació
La Comissió Especial per la Transparència, que s’ha celebrat avui de manera telemàtica, ha donat compte de les accions que l’Ajuntament de Lleida ha dut a terme en matèria de transparència i sobre la prevenció de riscos durant la crisi de la Covid-19. Seguint les recomanacions de l’Oficina Antifrau de Catalunya en aquesta matèria, el conjunt d’iniciatives s’han recollit al Portal municipal de Transparència, que alhora que va enllaçat al portal de l’Administració Oberta de Catalunya.
A més de la informació general sobre la normativa estatal i autonòmica sobre la pandèmia i de les dades que s’han anat derivant relatives al SARS-CoV-2, s’ha publicat la informació amb les actuacions de Paeria. Això inclou des dels acords de Ple i els Decrets d’Alcaldia, al material donat per diverses empreses, entitats i particulars o les propostes socials i ciutadanes vinculades a la crisi sanitària (enllaç Portal Transparència – espai Covid-19).
En relació a aquest tema, la Paeria ha posat un nou indicador amb el nom Covid-19, dins el Portal del Transparència AOC, dins l’apart d’informació institucional i organitzativa.
La Comissió, presidida per la regidora Maria Burrel, de Ciutadans, ha donat detall del guardó aconseguit d’Infoparticipa. La Paeria es posiciona com a administració capdavantera en aquest terreny, sent la segona capital de demarcació catalana amb l´índex més alt de qualitat i accessibilitat a la informació pública, després de Barcelona. En el rànquing d’Infoparticipa, que elabora anualment la UAB, l’Ajuntament de Lleida ha assolit un 97,2%, fet que referma el compromís de l’equip de govern pel fa a la transparència i les bones pràctiques de comunicació pública.
Un altre dels punts tractats a la sessió d’avui ha estat la distribució del pressupost assignat a la comunicació per al 2020. La partida destinada a aquest concepte representa el 65% de l’any anterior després de fer una planificació més adaptada a les necessitats comunicatives del moment. Tres quartes parts del pressupost, el 77%, s’ha assignat als mitjans de comunicació. Està distribuït per subscripcions, amb el 8% -majoritàriament als dos diaris locals-; el 42% als mitjans de comunicació locals, sent l’aposta clara i principal de comunicació, i la resta en reforçar la capitalitat de Lleida a la plana i en el conjunt del panorama comunicatiu català. Pel que fa al 23% restant, s’ha designat a altres fórmules de comunicació, com són les xarxes socials, la creació de continguts audiovisuals o la producció de materials, entre altres (aquesta informació estarà disponible a partir de demà al Portal de Transparència).
A més de la informació general sobre la normativa estatal i autonòmica sobre la pandèmia i de les dades que s’han anat derivant relatives al SARS-CoV-2, s’ha publicat la informació amb les actuacions de Paeria. Això inclou des dels acords de Ple i els Decrets d’Alcaldia, al material donat per diverses empreses, entitats i particulars o les propostes socials i ciutadanes vinculades a la crisi sanitària (enllaç Portal Transparència – espai Covid-19).
En relació a aquest tema, la Paeria ha posat un nou indicador amb el nom Covid-19, dins el Portal del Transparència AOC, dins l’apart d’informació institucional i organitzativa.
La Comissió, presidida per la regidora Maria Burrel, de Ciutadans, ha donat detall del guardó aconseguit d’Infoparticipa. La Paeria es posiciona com a administració capdavantera en aquest terreny, sent la segona capital de demarcació catalana amb l´índex més alt de qualitat i accessibilitat a la informació pública, després de Barcelona. En el rànquing d’Infoparticipa, que elabora anualment la UAB, l’Ajuntament de Lleida ha assolit un 97,2%, fet que referma el compromís de l’equip de govern pel fa a la transparència i les bones pràctiques de comunicació pública.
Un altre dels punts tractats a la sessió d’avui ha estat la distribució del pressupost assignat a la comunicació per al 2020. La partida destinada a aquest concepte representa el 65% de l’any anterior després de fer una planificació més adaptada a les necessitats comunicatives del moment. Tres quartes parts del pressupost, el 77%, s’ha assignat als mitjans de comunicació. Està distribuït per subscripcions, amb el 8% -majoritàriament als dos diaris locals-; el 42% als mitjans de comunicació locals, sent l’aposta clara i principal de comunicació, i la resta en reforçar la capitalitat de Lleida a la plana i en el conjunt del panorama comunicatiu català. Pel que fa al 23% restant, s’ha designat a altres fórmules de comunicació, com són les xarxes socials, la creació de continguts audiovisuals o la producció de materials, entre altres (aquesta informació estarà disponible a partir de demà al Portal de Transparència).