Nou servei 010 d'atenció telefònica

La iniciativa s'implantarà en tres o quatre mesos

La iniciativa s'implantarà en tres o quatre mesos

L'Ajuntament de Lleida posarà en marxa aquest any un servei 010 d'atenció telefònica que funcionarà de dilluns a diumenge les 24 hores del dia. La presidenta d'Accés Institut Municipal d'Informàtica, Montse Mínguez, ha explicat que es tracta d'un nou canal de comunicació per a la ciutadania, el qual s'inscriu en la política municipal de descentralitzar l'administració i fer-la més accessible. En aquest sentit, la regidora ha avançat que també es reforçarà l'atenció personal als 14 telecentres ja exitents, uns equipaments que complementen el servei de 200 tràmits en xarxa que ofereix paeria.es. El servei del 010 donarà ocupació directa o induïda de 20 persones, essencialment d’atenció telefònica i de caràcter tècnic, que s'incorporaran a partir d'un possible conveni de col·laboració amb l'empresa Atento i l'entitat Àspid, segons que ha dit la regidora. El pressupost de la posada en marxa, pel que fa a la maquinària i al programa, és de 15.000 euros. El projecte preveu la remodelació i ampliació de la central telefònica de la Paeria, amb nous serveis i funcions més potents i automatitzades. Incorporarà la telefonia IP, que permet transmetre digitalment la veu, i per tant disposar d’una extensió telefònica en qualsevol lloc amb independència de la ubicació física. El servei oferirà informació de tot tipus així com la realització de tràmits i gestions. Possibilitarà el desenvolupament d’un projecte per crear un centre de formació de documentalistes per a mantenir els sistemes de informació i documentació necessaris. El termini d'implantació és de 3 a 4 mesos. Nous serveis als barris La pàgina web de la Paeria supera els 200 serveis i tràmits que es poden realitzar des de casa o, amb assistència, des de els barris. El projecte ha funcionat amb èxit per a la inscripció a les Escoles Bressol i s’ampliarà properament. Aquests serveis han estat molt ben valorats a tots els nivells. Paeria.es ha estat qualificada segons el ‘ranking’ del Ciberpaís, com la millor de Catalunya i la segona de Espanya, només per davant, Zaragossa. També ha estat la guanyadora del primer premi a la qualitat de l’IQUA, del Consel de l’Audiovisual de Catalunya. Per potenciar els serveis als barris, Accés incrementarà la dotació de personal a aquest efecte. S'ha demanat una subvenció per ampliar a 7 llocs de treball el personal d'atenció als telecentres. Atès l’increment de la demanda, s’augmenten els mitjans tecnològics, amb l'ampliació de les connexions i implantacions de nous servios de banda ampla, com videoconferència, en cada barri, que evitaran desplaçaments de la ciutadania per accedir a serveis d’atenció municipal. També es milloraran els aplicatius informàtics de gestió per integrar els diferents conceptes i serveis per al ciutadà, a fi de facilitar el ús dels mateixos via Internet. Tot això permetrà disposar de prestacions diverses, com ara atenció de serveis personals, serveis de videoconferencia per a entrevistes personals, entrevistes i cites de caràcter especialitzat amb tècnics i altres que en el futur es puguin establir per oferir una descentralització efectiva de la gestió cap als barris. LleidaTech present a Simo 2005 LleidaTech, marca que aplega la producció en noves tecnologies feta a Lleida, estarà present a Simo 2005, l'esdeveniment més important de l'Estat sobre empreses i activitats de les TIC, que se celebra del 15 al 20 de Novembre a Madrid. El Departament de Treball de la Generalitat ha atorgat una subvenció de 12.000 per donar suport a la participació de Lleidatech en aquesta fira. D'altra banda, la reunió de la Junta de Govern d'Accés ha fet pública la data de celebració de la Lleida Lan Party 2006. Serà els dies 29i 30 d’abril. La inscripció s'amplia a 500 participants que es donaran cita al pavelló 4 de Fira de Lleida. ipació més directa de la Fira de Lleida i aplegarà 500 participants, al pavelló 4. Montse Mínguez també ha recordat la posada en marxa, després de l'estiu, de la certificació digital per a la ciutadania, que permetrà realitzar tràmits electrònics de la Paeria, la Generalitat, l'Agència Tributària i altres àmbits de l'administració.