El Servei d’Intermediació Laboral de l’IMO insereix 432 persones durant la quarantena
Ho ha gestionat a través de 167 ofertes laborals i té 42 ofertes més en procés de selecció Tot i la situació d’excepcionalitat, aquest 2020 l’Institut Municipal d’Ocupació ha inserit 280 persones, n’ha format més d’un miler i continua oferint atenció, assessorament i formació amb diversos programes La tinent d’alcalde Anna Campos també ha destacat l’increment del 8% de la inserció del 2019
Ho ha gestionat a través de 167 ofertes laborals i té 42 ofertes més en procés de selecció Tot i la situació d’excepcionalitat, aquest 2020 l’Institut Municipal d’Ocupació ha inserit 280 persones, n’ha format més d’un miler i continua oferint atenció, assessorament i formació amb diversos programes La tinent d’alcalde Anna Campos també ha destacat l’increment del 8% de la inserció del 2019
El Servei d’Intermediació Laboral de l’Institut Municipal d’Ocupació (IMO) ha treballat 167 ofertes laborals a través de les quals ha inserit 432 persones en diferents empreses durant el període de quarantena. A més, hi ha 42 ofertes que estan en procés de selecció a l’espera que les empreses puguin contractar. La tinent d’alcalde i regidora d’Ocupació i Responsabilitat Social, Anna Campos, com a presidenta de l’IMO, ha remarcat la dedicació i la implicació del personal tècnic i administratiu de l’institut per continuar amb la vintena de programes i serveis en marxa aquest 2020, els quals estan aportant valor a la ciutat i suport a la ciutadania en la situació actual d’incertesa. També ha remarcat que aquest 2020 l’Institut Municipal d’Ocupació (IMO) ha facilitat la inserció laboral de 280 persones i n’ha format 1.074 en els diversos projectes que ha dut a terme.
Durant el confinament per l’estat d’alarma, el personal tècnic ha donat suport als usuaris fent el seguiment telefònic i amb tutories i reunions en línia. Alguns dels programes impartits han canviat la metodologia i la formació presencial ha derivat en telemàtica, quan ha estat possible. La de tipus pràctic, com la Casa d’Oficis, amb tallers de pintura o fusteria, entre altres, s’oferiran més endavant de manera presencial.
El Consell Rector de l’IMO s’ha reunit avui virtualment, després d’ajornar la convocatòria prevista al març per la Covid-19, per presentar la memòria de l’exercici corresponent al 2019 i el resum d’accions que es van desenvolupar. L’any passat es va registrar la inserció de 2.030 persones, un 8% més que l’anterior, i es van atendre 5.011 persones, de les quals la meitat, 2.550, van rebre formació en alguns dels programes es impartits al centre.
S’han presentat 5 nous programes, subvencionats pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), que estan a l’espera d’iniciar-se en breu. Són programes com “Singulars”, per donar orientació i formació a persones joves; “30 Plus”, que preveu la inserció de persones desocupades majors de 30 anys; el projecte “Sefed”, que forma persones en el sector administratiu i contempla un percentatge de compromís de contractació; el programa de la Campanya Agrària a Lleida en el qual s’ha iniciat contracte amb 6 persones per donar suport a la campanya dels temporers, i el Pla de Reactivació Econòmica per a la ciutat de Lleida, que treballa conjuntament amb els agents del territori per activar mesures per reactivar l’economia de la ciutat.
Per una altra banda, al Consell Rector s’ha destacat la subscripció de 4 convenis de col·laboració amb les entitats Jaume Rubió i Rubió (Càritas Diocesana) i la Universitat de Lleida.
El Consell Rector de l’IMO està compost per 17 persones, entre es quals hi ha representants dels diferents grups polítics de la Paeria, els dos sindicats majoritaris, UGT i CCOO, i representants de la Junta de Govern i del Comitè d’Empresa. També hi participen la Coell i la Fecom com les dues organitzacions empresarials més representatives de Lleida.