La Paeria edita unes píndoles audiovisuals per posar en valor els productes de l’Horta i els seus agricultors

Emet quatre vídeos amb el lema “l’Horta és vida” en què es remarca la qualitat d’aquest producte de proximitat i el treball que hi ha al darrere El regidor Joan Ramon Castro ha valorat la tasca que els productors han fet durant el confinament, proveint botigues i consumidors, i ha subratllat que “l’Horta és el tresor de Lleida”

L’Ajuntament de Lleida ha editat quatre píndoles audiovisuals per posar en valor l’Horta i els seus productes. A partir d’avui i fins divendres es publicarà cada dia un dels vídeos, amb el lema “L’Horta és vida”, en què es pretén promoure la qualitat d’aquests productes de proximitat i també fer un homenatge als agricultors que donen vida a aquest espai natural i agrícola que envolta la ciutat de Lleida. El regidor de Mobilitat, Vialitat, Trànsit i Horta, Joan Ramon Castro, ha remarcat el treball que fan els productors i elaboradors locals, oferint producte de proximitat amb unes propietats excel·lents.
Castro ha explicat que amb aquests vídeos, de poc més d’un minut de durada, es vol posar l’accent en tot allò que ens aporta l’Horta de Lleida, en l’àmbit agrícola i productiu, i com a entorn natural i de lleure, que enriqueix la ciutat. El regidor ha posat de manifest i ha agraït l’esforç i el treball que els pagesos han fet durant el confinament amb l’abastiment de botigues de Lleida i consumidors/es finals. Castro ha reiterat que l’Horta és vida, tal com es difon en els vídeos, i ha afirmat que “l’Horta és el tresor de Lleida”.
Les píndoles sobre l’Horta expliquen quatre històries, de l’Anna i Andreu Aragonés, el Joan Vidal, el Jordi Torra i el Xavi Pérez, amb el seu dia a dia i el que significa per a ells ser productors i cuidar allò que cultiven perquè arribi en les millors condicions. Dues de les històries, la del Jordi i el Xavi, estan entrellaçades, explicant funcions diferents, com la de productor i la de punt de venda de pagesos locals que fomenta el consum de productes agraris de proximitat amb valors vinculats a l’agricultura i l’alimentació. Per això, el missatge dels vídeos convida el consumidor a seguir comprant aquests productes, amb una traçabilitat molt clara: de l’hort a casa. Igualment, el regidor Castro ha convidat tothom a fer difusió de les càpsules per ensenyar què és l’Horta i perquè la puguem gaudir amb responsabilitat.

El regidor de l’Horta, conscient de la situació que està vivint el Segrià i els lleidatans i les lleidatanes amb les noves restriccions per la Covid-19, veu més necessari que mai apostar per difondre la imatge de Lleida i de l’Horta per donar-les a conèixer. L’Horta és el pulmó verd de la ciutat i, una vegada superada la crisis sanitària, “volem donar-la a conèixer arreu del país, volem potenciar-ne la imatge i sobretot els productes propis”. De la mateixa manera, Castro ha incidit en què caldrà seguir apostant per la venda de productes de l’Horta de manera online i seguir comptant amb la confiança de la ciutadania per continuar enviant els productes de l’hort directes a les llars dels lleidatans/es.

Aquesta és una acció més que s’impulsen des de la Regidoria de l’Horta per difondre els valors de qualitat alimentaria i de conservació del medi ambient que van lligats a aquest entorn. És un espai que aporta en la identitat de la ciutat i el territori i permet gaudir d’experiències agrícoles i paisatgístiques.