L’OMAC atén 436 cites prèvies i més de mil trucades en període de serveis mínims

L’atenció presencial a l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana no ha registrat aglomeracions i el temps d’espera ha estat de 9 minuts La regidora Elena Ferre ha remarcat que la prioritat de l’ajuntament és donar el millor servei a la ciutadania i que, amb les mesures adoptades aquest estiu, el servei ha funcionat amb normalitat

L’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana ha atès 436 cites prèvies des del dilluns 10 d’agost fins avui dijous, període que la Paeria ha determinat en serveis mínims a les dependències municipals -el període és fins aquest diumenge 23 d’agost-. L’OMAC ha atès presencialment aquells tràmits imprescindibles sol·licitats a través de citaoficines.paeria.cat. A més, s’han fet 1.037 atencions telefòniques
La regidora de Participació i Lluita contra la corrupció, Elena Ferre, ha assegurat que la prioritat de l’ajuntament és donar el millor servei a la ciutadania i que les mesures organitzatives que s’han adoptat aquest estiu de forma extraordinària per la crisi sanitària de la Covid-19 no han afectat el bon funcionament del servei, que s’ha desenvolupat amb normalitat i sense registrar aglomeracions. Ferre ha insistit en què la situació de serveis mínims s’ha decretat per eficiència administrativa i que l’OMAC ha donat sortida a les gestions que han arribat, tant pel que fa a tràmits presencials, com telemàtics, de la bústia ciutadana o per correu electrònic, entre altres.
Més de la meitat de les atencions amb cita s’han fet la primera setmana, del 10 al 14 d’agost. De les 436 gestions presencials, 53 s’han fet sense que les persones usuàries haguessin demanat cita. Emetre certificats i volants ha estat la gestió més sol·licitada, amb un 54,2%, seguit de qüestions vinculades al padró municipal (amb un 32 %). També se n’han fet altres, com tràmits relacionats amb el registre general o gestionar expedients. El temps d’espera de les cites a l’hora assignada ha estat de 9 minuts de mitjana i el temps de les atencions, de poc més d’11 minuts.
En aquests 9 dies laborables s’han atès més d’un miler de trucades, i s’han contestat 165 correus electrònics. S’han resolt 28 tràmits online i s’han gestionat 61 entrades a la bústia ciutadana. El registre telemàtic, per donar entrada o sortida a sol·licituds, escrits o comunicacions en línia, ha estat un altre dels recursos més utilitzats, 452 tràmits.