Llum verda a la instrucció de teletreball de l’Ajuntament de Lleida

La comissió negociadora del govern municipal amb els sindicats hi ha donat avui el seu vistiplau, a falta només de tancar-ne els últims serrells i la seva integració amb l’acord estatal, anunciat avui mateix

La comissió negociadora del govern municipal amb els sindicats hi ha donat avui el seu vistiplau, a falta només de tancar-ne els últims serrells i la seva integració amb l’acord estatal, anunciat avui mateix

La comissió negociadora del govern municipal amb els sindicats ha donat avui en una reunió telemàtica el seu vistiplau a la instrucció que regularà el funcionament del teletreball per al personal de l’Ajuntament de Lleida. Segons ha explicat la segona tinent d’alcalde i regidora de Govern Obert, Qualitat Democràtica i Institucional, Jordina Freixanet, el document es troba ja pràcticament llest, a falta de modificar-ne alguns serrells i verificar la seva adequació al pacte anunciat avui entre el govern de l’Estat i els sindicats. La Paeria és una de les primeres administracions locals en regular aquest àmbit laboral.

La instrucció planteja que el teletreball sempre serà voluntari i fixa les directrius que caldrà seguir. S'hi inclouen qüestions com l’avaluació per acompliment d'objectius, que haurà de quedar establerta en el pla de teletreball de cada treballador o treballadora. Freixanet ha destacat “l’important pas endavant” que suposa l’aprovació d’aquesta nova instrucció, que permetrà impulsar els avantatges que comporta el teletreball, com són la flexibilitat horària, el treball en xarxa, la millora en la conciliació familiar i personal, la reducció de desplaçaments i la millor productivitat i eficàcia en les reunions.

La Direcció de Recursos Humans i la Coordinació d’Organitzacions i Polítiques Digitals van iniciar el procés per redactar aquesta instrucció el passat mes de juny, a partir de la feina acumulada durant el període de confinament per l’estat d’alarma per la Covid-19. Aleshores es va engegar una enquesta i recollida de propostes, que va comptar amb la participació de gairebé una quarta part de la plantilla municipal i en la qual es va detectar una valoració altament positiva de l’experiència del teletreball, a més de recollir nombroses aportacions. També s’hi han sumat les aportacions dels sindicats.

Comunitat Àgora

D’altra banda, durant la reunió de la Comissió, també s’ha anunciat la creació d’un nou espai transversal de diàleg per al personal municipal, que du el nom provisional de “Comunitat Àgora”. Aquest nou recurs té com a objectiu promoure un canvi en la relació entre els treballadors i treballadores de l’Ajuntament, per tal d’arribar a un nou model de treball més col·laboratiu i en xarxa, que permeti una comunicació més fluida. El projecte es troba ara en fase de proves i està previst endegar un procés participatiu amb tota la plantilla per tal de definir-ne el nom i les funcionalitats que haurà de tenir, ja que el tot seu desenvolupament es vol definir de forma conjunta amb el personal municipal.

La reunió d’avui ha comptat amb la participació, per part del govern dels tinents d’alcalde Jordina Freixanet, Sergi Talamonte i Anna Campos, mentre que per part dels representants de la plantilla han participat els sindicats UGT, CGT, Asigull, CCOO, CSIF i AFILL.