La Paeria treballa amb la voluntat que la nova ordenança de mobilitat sigui un projecte de ciutat
El tinent d’alcalde Toni Postius vol que Lleida sigui un referent com a paradigma de canvi de la mobilitat urbana amb la declaració de Ciutat-30 El regidor Jaume Rutllant veu un canvi positiu, en què tots guanyem, i possible, perquè Lleida és una ciutat modèlica per aquestes transformacions per les seves dimensions Juntament amb el regidor de Mobilitat, Joan Ramon Castro, participen en els actes de l’Open Street Day
El tinent d’alcalde Toni Postius vol que Lleida sigui un referent com a paradigma de canvi de la mobilitat urbana amb la declaració de Ciutat-30 El regidor Jaume Rutllant veu un canvi positiu, en què tots guanyem, i possible, perquè Lleida és una ciutat modèlica per aquestes transformacions per les seves dimensions Juntament amb el regidor de Mobilitat, Joan Ramon Castro, participen en els actes de l’Open Street Day
El primer tinent d’alcalde, Toni Postius, ha manifestat que la Paeria considera un projecte de ciutat el canvi de model de la mobilitat urbana, que es vol implementar amb la declaració de Lleida com a Ciutat-30 i l’aprovació de la nova ordenança municipal sobre circulació.
Postius ha fet aquestes declaracions, acompanyat del regidor de Mobilitat, Joan Ramon Castro, i de Ciutat i Cultura, Jaume Rutllant, durant la celebració de la segona edició de l’Open Street Day. Aquesta activitat, programada dins la Setmana de la Mobilitat, s’ha desenvolupat durant tot el dia a l’avinguda Rovira Roure, on s’han instal·lat dos circuits tancats, un per a bicicletes i l’altre per a cadires de rodes.
El tinent d’alcalde ha assenyalat que pel govern municipal el canvi de mobilitat urbana dels lleidatans i lleidatanes era un projecte estratègic. “Aviat es començarà a implementar la declaració de Lleida com a Ciutat-30, la qual cosa obligarà a fer molta pedagogia i formació entre la ciutadania, per readaptar canvis d’hàbits i usos”.
“Aquesta jornada d’avui pretén conscienciar tothom sobre com s’han d’utilitzar els vehicles de mobilitat personal (vmp), per on poden passar i per on no, a fi i efecte que quan s’implementi la declaració de Ciutat-30 es puguin evitar conflictes, ja que hi ha moltes persones que ho desconeixen encara”, ha dit el tinent d’alcalde.
Postius ha explicat que paral·lelament s’està treballant en la reforma integral de l’ordenança de circulació, que ha de canviar tot el paradigma de la mobilitat de Lleida, un document que vol ser transgressor i modern, ja que no es pensa en el present, sinó que mira cap al futur.
Per realitzar aquesta ordenança es va convidar a participar les entitats ciutadanes vinculades, perquè fessin aportacions, idees i suggeriments. “N’hi ha hagut moltíssimes –ha dit Toni Postius-, les quals ja s’han començat a debatre, perquè la voluntat de l’Ajuntament és que aquest sigui un projecte de ciutat, perquè volem ser un referent com a paradigma de canvi del model de mobilitat urbana”, ha clos el primer tinent d’alcalde. Tall de veu T. Postius
Per la seva part, Jaume Rutllant ha corroborat les paraules de Postius, “perquè quan parlem de model de ciutat ens referim a la transversalitat de totes les regidories”. El regidor de Ciutat i Cultura ha posat en valor la jornada d’avui, destacant l’aspecte divulgatiu. “No només necessitem una transformació de la ciutat, sinó també de les mentalitats, ja que tots hem d’entendre que tothom sortirà guanyant amb els canvis”, ha dit, vaticinat que això era possible fer-ho. “Tenim l’avantatja que Lleida, per les seves dimensions, és una ciutat modèlica per fer aquestes transformacions”, ha clos. Tall de J. Rutllant
El regidor de Mobilitat, Vialitat i Transit, Joan Ramon Castro, ha fet una valoració altament positiva del cap de setmana dedicat a la mobilitat, amb la celebració del Pàrquing Day, el dissabte, en què van habilitar-se 23 punts pe activitats culturals, comercials i educatives; l’Open Street Day i la pedalada popular, avui, així com el tancament de carrers habituals dels dissabtes i diumenges.
L’Open Street Day
Avui, els vianants i els vehicles de mobilitat personal han exclòs de la calçada per segon any el vehicle de combustió interna per ús personal.
Aquesta és una iniciativa que va arrencar l’any passat, quan es van tallar la majoria de les vies principals de la ciutat, les quals van ser utilitzades per a diverses activitats encaminades a la mobilitat sostenible. Una de les entitats que han participat avui és l’associació del VMP que ha fet una gimcana pels carrers i ha recorregut llocs emblemàtics de la ciutat.
El gruix de les activitats han estat centralitzades al carrer Rovira Roure on hi ha hagut diversos estands informatius i on s’ha pogut provar els vehicles.
L’associació del VMP de Lleida ha explicat el funcionament dels patins elèctrics i les seves característiques. L’empresa Patins ETWOW ha fet demostracions i ha prestat patins elèctrics per poder anar dins d’un circuit tancat. La novetat ha estat l’estand de l’empresa Mecanocamp que ha facilitat un seguit de vehicles per a persones de mobilitat reduïda i ha explicat les possibilitats d’aquests vehicles en una ciutat com la nostra. L’empresa Cicles Fransi ha mostrat un seguit de bicicletes de tots tipus, les quals han pogut ser provades en un circuit tancat. El Servei Català del Transit també ha estat present amb un circuit infantil.