Dilluns comencen les obres per poder traslladar la tuneladora del col·lector de Ronda

El trànsit d’entrada a Lleida disposarà a l’agost d’un únic carril en la zona de l’obra

L’Ajuntament de Lleida inicia aquest dilluns les obres per tal de poder reprendre la construcció del col·lector de Ronda que s’ha interromput a causa de l’aparició d’una veta d’aigua imprevista que impedeix el treball de la tuneladora. Els operaris obriran una nova rasa en la cruïlla de Ronda amb l’av. de Madrid, més avall de l’actual, per tal de traslladar la maquinària a una zona seca. La Regidoria d’Urbanisme vol mantenir així la realització de l’obra per mitjà d’aquesta tecnologia que permet instal·lar el col·lector amb menys molèsties de les que provocaria el sistema convencional de rases al cel obert. Aquesta operació obliga a restringir el trànsit durant el mes d’agost en el punt on es troben les obres, tot i que en cap moment es veurà interromput. Per tant, a partir del dia 1 d’agost, i durant tot aquest mes, es modifica la circulació de vehicles als carrers Cos i Gayan i Passeig de Ronda, prop de la cruïlla amb l’avinguda de Madrid. En aquest tram, el trànsit d’entrada a Lleida a través de Cos i Gayan es limitarà a un únic carril. Per al trànsit de sortida de Lleida, hi haurà un desviament però es mantindran els dos carrils de circulació. En aquest punt, es prohibirà el gir a l’esquerra des de Passeig de Ronda a l’avinguda Madrid, de tal manera que els vehicles que vulguin accedir al centre de la ciutat ho hauran de fer a través dels carrers Ton Sirera i Alcalde Areny. La veta d’aigua, que no havia estat detectada als sondejos previs, ha interceptat la tuneladora i ha provocat l’aturada dels treballs, atès que la maquinària consta de motors elèctrics i per tant li és impossible treballar en aigua. Després d’haver intentat eliminar la presència d’aigua bombejant-la des d’un pou exterior i segellant el terreny amb resina, finalment s’ha optat per reprendre els treballs a cel obert, la qual cosa implica l’obertura d’un nova rasa de 7.50 m de profunditat a la cruïlla de Ronda amb l’avinguda de Madrid. L’objectiu és empentar la tuneladora la longitud suficient per poder-la clavar en el terreny natural sec, amb l’aigua reconduïda des de la superfície, perquè pugui continuar la perforació subterrània fins al riu.