La Comissió Especial per la Transparència farà el seguiment de les concessions dels serveis municipals
A través de comissions específiques de cada àrea, que s’iniciaran al desembre i on es convidaran els comitès d’empresa a participar-hiEs farà seguiment del servei de neteja viària i recollida de residus, del transport urbà de viatgers, de l’abastament d’aigua i sanejament, i de l’aparcament regulat de vehicles i dipòsit municipal
A través de comissions específiques de cada àrea, que s’iniciaran al desembre i on es convidaran els comitès d’empresa a participar-hiEs farà seguiment del servei de neteja viària i recollida de residus, del transport urbà de viatgers, de l’abastament d’aigua i sanejament, i de l’aparcament regulat de vehicles i dipòsit municipal
La Comissió Especial per la Transparència farà el seguiment de les diferents concessions dels serveis municipals, d’acord al que estableix el cartipàs de l’Ajuntament de Lleida i els contractes que se signen amb les concessionàries. Cada servei tindrà una comissió específica, com ja funcionava en anteriors mandats, formada per representants dels grups municipals, tècnics de les àrees implicades i representants de l’empresa concessionària. Així mateix, com a novetats, es contempla que aquestes comissions s’incloguin en el marc de funcionament de la Comissió Especial de la Transparència, en la què podran participar-hi tots els seus membres -cal recordar que a la CET poden participar-hi la Federació d’Associacions de Veïns de Lleida (FAVLL) i un representant de la Junta i Comitè d’Empresa de l’Ajuntament; així mateix, en el marc de la representativitat de les empreses concessionàries se sol·licitarà que siguin convidats els comitès d’empresa, que podran participar-hi amb veu i sense vot.
En el marc de la comissió d’aquest dimarts, presidida per la regidora Maria Burrel, s’ha aprovat la proposta, en què s’especifica les persones que formen part de cada comissió i el calendari de reunions. Al desembre, el dia 1, s’iniciaria la primera comissió de seguiment i control del servei de neteja viària i recollida de residus. Al gener, està prevista la del servei de transport urbà de viatgers a la ciutat. Al febrer, la del servei d'abastament d'aigua i sanejament de la ciutat. I finalment, s’ha programat per a l’abril la comissió de seguiment de la concessió del servei d'aparcament regulat de vehicles, del servei de dipòsit municipal, d’arrossegament i immobilització de vehicles a la via pública.
La tinent d’alcalde i regidora de Govern Obert i Qualitat Democràtica i Institucional, Jordina Freixanet, ha reiterat la voluntat de l’equip de govern d’actuar amb transparència i treballar de forma conjunta per avaluar el resultat dels contractes signats per l’administració local per esmenar i millorar els serveis que s’ofereixen a la ciutadania. La supervisió de les tasques encomanades és important per incorporar mesures que incrementin la seva eficàcia i l’eficiència, per revisar clàusules contractuals o per determinar canvis en la gestió. Així, també s’ha valorat positivament l’opció d’ampliar aquest seguiment de concessions i contractes a d’altres contractes com són el SAD o el de Jardineria.
En seu de la CET, s’ha donat compte de la memòria de la Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública (GAIP) del 2019, que consta penjada a la seva página web, i que pel que fa a l’Ajuntament de Lleida consten 6 reclamacions del 2019:
-4 formulades pel grup municipal PSC, que es van inadmetre per no tenir com a objecte el dret d’accés a la informació pública.
-1 formulada pel grup municipal CRIDA-CUP (Sentit de la Resolució: Finalització per la pèrdua sobrevinguda d'objecte de la Reclamació).
-1 una formulada per un ciutadà (Sentit de la Resolució: Finalització per la pèrdua sobrevinguda d'objecte de la Reclamació).
La regidora de Ciutadans Maria Burrel ha acabat avui el mandat al capdavant de la comissió. A la convocatoria del mes de desembre agafa el relleu la regidora socialista Begoña Iglesias.