La Paeria fomenta la inclusió i la igualtat per mitjà de nous contes a la xarxa municipal d’escoles bressol i ludoteques

Forma part del projecte de Coeducació que s’ha posat en marxa aquest trimestre amb el tractament, per mitjà de relats, de temàtiques con l’amistat i la convivència, la diversitat afectiva i sexual, els diferents models familiars, la revisió d’estereotips de gènere, la prevenció de l’assetjament, les emocions o la resolució de conflictes.

La regidoria d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes ha reforçat el material educatiu de la xarxa d’Escoles Bressol Municipals i de les Ludoteques amb contes inclusius i coeducatius per fomentar la igualtat real i valors com l’empatia, la solidaritat, l’estima, la solidaritat, el coratge o la diversitat des de l’etapa infantil. 

L’Ajuntament de Lleida ha adquirit 183 contes que s’han distribuït en lots entre les 18 escoles bressol i les ludoteques municipals per treballar-hi la coeducació amb la col·laboració de les famílies.
L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, juntament amb la tinent d’alcalde i regidora d’Educació, Drets Civils i Feminismes, Sandra Castro, han visitat aquest matí l’Escola Bressol Gargot, al barri Universitat, i han presentat aquest nou material, que forma part del nou projecte de Coeducació impulsat transversalment per la regidoria. La tinent d’alcalde Sandra Castro ha explicat que el projecte s’estendrà també a les ludoteques i a les escoles artístiques municipals: “És un projecte gran, molt relacionat amb espais segurs als àmbits educatius i el que fem és, per una banda, formar a les professionals de bressol, ludoteques i de les escoles artístiques municipals i, per l’altra, en l’àmbit de les escoles bressol i les ludoteques hem ampliat la col·lecció de recursos que tenen amb un seguit de contes que treballen la diversitat, diversitat de gènere, que miren de trencar els estereotips... per a que tant els educadors com les famílies puguin treballar aquests temes, interioritzar-los i treballar-los també amb els seus infants”. Tall de veu tinent d’alcalde Sandra Castro 

La coeducació és l’acció educativa fonamentada en reconeixement de les potencialitats i individualitat de tot l’alumnat, independentment del seu gènere, potenciant d’aquesta manera la igualtat d’oportunitats. Des de la Paeria es vol treballar en aquesta igualtat des de les edats primerenques i amb aquest objectiu s’han adquirit 183 contes que treballen temàtiques com l’amistat i la convivència, la diversitat afectiva i sexual, els diferents models de família, les emocions, les noves masculinitats, la prevenció de l’assetjament o bullying, la prevenció de l’abús sexual, la resolució de conflictes, la revisió d’estereotips de gènere o la violència zero.
Aquests nous contes tracten valors com l’estima, el respecte, l’empatia, la solidaritat, la llibertat, la diversitat o el coratge. Entre els títols que formen part d’aquesta nova col·lecció de relats infantils, “T’estimo (quasi sempre)”, d’Anna Llenas, “Les princeses també es tiren pets”, d’Ilan Brenman i Ionit Zilberman o “La Perruca de Luca”. “T’estimo (quasi sempre” El primer d’aquests relats, de l’editorial Estrella Polar, convida als petits lectors/es a comprendre què fa diferents les persones i trobar la manera de ser amics malgrat les diferències. “Les princeses també es tiren pets”, editat conjuhntamebt per Ed.Animallibres i Ed.Bromera permet treballar i desmitificar, des de l’humor, la perfecció que s’ha atribuït socialment a les princeses i revisar els estereotips. “La perruca de Luca” és el nom que rep una activitat de coeducació a l’aula que integra un conte, activitats i recursos d’animació per a les dinàmiques a l’aula. També en aquest cas, l’objectiu és trencar i eliminar els estereotips de gènere.
El projecte de Coeducació està subvencionat pel “Pacto de Estado contra la violencia de genero”. Entre els objectius d’aquest pacte hi ha la sensibilització i la prevenció. Amb aquest projecte, la regidoria vol donar a conèixer i sensibilitzar la comunitat educativa sobre la necessitat de corregir les discriminacions valorar les diferències enriquidores dels dos sexes per mitjà dels contes.