Turisme de Lleida prepara un pla estratègic per a la promoció turística de la ciutat a curt, mitjà i llarg termini

El Consell Rector de Turisme de Lleida aprova els comptes de l'organisme i el Pla d'Acció previst per l'any vinent 2021Recuperar les accions de partenariat amb el sector, apostar per la promoció del turisme sostenible i de natura i l'operació de Turisme de Lleida en el marc de l'Inno4Agro són els grans eixos de treball per l'any vinent

El president de Turisme de Lleida, Paco Cerdà, ha presidit, avui divendres, la reunió del Consell Rector de l'organisme autònom de l'Ajuntament de Lleida, que ha centrat l'atenció en les conseqüències que està provocant la situació de pandèmia per la COVID-19 en el sector turístic de Lleida i en la promoció de la ciutat, i en el qual s'ha explicat quina és l'estratègia d'acció immediata i de futur. Això és, el Pla d'Acció de Turisme de Lleida per l'any 2021 i l'elaboració d'un Pla Estratègic per a la promoció turística de la ciutat a mitjà i llarg termini.

Cerdà ha explicat que les línies de treball i les estratègies es veuen afectades per l'actual situació de pandèmia "excepcional i sobrevinguda des del mes de març", però ha insistit en el fet que aquest aspecte "no ha estat pas motiu d'alentiment o inacció, sinó que ha esdevingut un motor per al replantejament, la reinvenció i el compromís respecte del sector turístic".

El tinent d'alcalde ha posat molt èmfasi en el fet que la ciutat de Lleida "mereix i necessita definir una política de promoció turística que reforci la marca Lleida, a llarg termini". Tall de veu de Paco Cerdà

En aquest sentit, Turisme de Lleida treballarà les línies de futur de la promoció turística en total sintonia amb els agents sectorials, també amb la recuperació del concepte de "partners de Turisme de Lleida" i en el model d'una generació d'atractivitat turística basada en el turisme sostenible, de valors identitaris com el patrimoni, la cultura, la gastronomia i l'enologia, però també donant un nou protagonisme a les experiències en el context del turisme de natural. Cerdà, en el marc del Consell Rector, ha apostat perquè Lleida sigui permeable als nous models de generació d'interès turístic com són el turisme de proximitat, més familiar, sostenible i conscienciat, generador de llocs de treball professionals, de qualitat.

En un altre ordre, el Consell Rector ha pogut conèixer l'estratègia de recuperació dels partners de Turisme de Lleida, ates que es considera clau poder generar un sistema d'aliances amb el sector privat, basat en la cooperació i la col·laboració. L'objectiu ha de ser la capacitat d'actuar conjuntament en totes les fases de desenvolupament dels projectes de creació i promoció turística. D'aquesta manera s'està concretant un programa de sinergies que permetran abanderar una promoció de la ciutat de Lleida conjunta i molt més ambiciosa. El partenariat comporta, a més, que les empreses locals del sector puguin treure un benefici concret de les accions conjuntes que es destinin a promoure productes, experiències, atraure persones visitants i treballar cooperativament ciutat/sector.

La promoció de Lleida i la campanya 'LLEIDA TOT EL QUE ESTIMES'

Turisme de Lleida continua adaptant la campanya de promoció de la ciutat LLEIDA TOT EL QUE ESTIMES, AMB QUI MES ESTIMES a les canviants situacions i requeriments que imposa la pandèmia de la COVID-19. La campanya es va crear, a la passada primavera, i està pensada per adaptar-se als diferents nivells de les restriccions imposades per les autoritats sanitàries, a causa de la pandèmia. Per això, es va activant amb diferents nivells i intensitats de comunicació i, en aquests moments, se centra en un missatge de promoció encarada a les persones de Lleida que busquen opcions el cap de setmana.

D'altra banda, la campanya, que està basada en els quatre eixos de patrimoni, cultura, gastronomia i natura, s'ha adaptat per tal de crear una promoció específica de Menús PER EMPORTAR pensada per donar un cop de mà promocional als establiments de restauració que estan afrontant, a Lleida, la tercera restricció severa de la seva activitat.

La promoció de la ciutat de Lleida, sempre en sintonia amb els requeriments que marca la COVID-19, es desplega també amb presència a les fires, salons, workshops i accions de les diferents xarxes turístiques de les quals Turisme de Lleida n'és membre (p. ex. Ciudades AVE / Ciutats amb Caràcter, Agència Catalana de Turisme (ATC), Catalunya Convention Bureau, Spain Convention Bureau, etc.). Un altre motor de promoció important esdevé la pàgina web de Turisme de Lleida www.turismedelleida.cat en procés de renovació, i la web del Lleida Convention Bureau per a la captació d'interès en clau de turisme de negocis en cooperació amb el Palau de Congressos – La Llotja.

Actualment, les xarxes socials de Turisme de Lleida es mouen en aquestes xifres de persones seguidores.

FACEBOOK (@turismedelleida): Més de 15.800 seguidors
TWITTER (@turismedelleida): 12.100 seguidors
INSTAGRAM (@turismedelleida): Més de 12.000 seguidors
WEB (www.turismdelleida.cat): Prop de 48.000 usuaris
SUSCRIPTORS AGENDA A TRAVÉS DEL MAILCHIMP: Més de 2000

El castell templer de Gardeny, el bus turístic i les visites guiades

Lleida té un gran potencial com a destinació de turisme cultural i patrimonial, un turisme responsable que busca destinacions amb patrimoni natural, cultural i tradicional, com a valors d'identitat de la ciutat. En aquest sentit, Turisme de Lleida continua apostant per la potenciació i dinamització l'oferta turística cultural de la ciutat amb productes com les visites guiades al patrimoni, el servei del bus turístic o el Castell dels Templers de Gardeny com a centre patrimonial que gestiona directament l'organisme. S'està treballant en el programa 2021 de visites guiades, en noves accions de recuperació patrimonial del castell i el seu entorn i també en la consolidació del bus com a llançadora d'accés al castell Templer.

La gastronomia i la natura en el marc de l'Operació de Turisme de Lleida a l'Inno4Agro

Lleida, té un potencial consolidat en gastronomia i enologia i, en conseqüència, Turisme de Lleida (sempre respectant els nivells de restricció a causa de la COVID-19) continuarà amb la campanya de difusió i promoció dels menús gastronòmics 'Caragolada a Lleida', 'Cuina de Lleida' que actualment ja estan elaborant una vintena de restaurants de la ciutat i la iniciativa 'Cuina per emportar' adaptada als diferents nivells de restricció actuals. En paral·lel, també signa tres convenis amb la Ruta del Vi de Lleida, la Federació d'Hostaleria i amb la FECOLL per a la promoció de l'enogastronomia.

Precisament, amb l'objectiu de contribuir a la promoció de la relació del sector agroalimentari amb el turisme i els recursos patrimonials, culturals i naturals del territori de Lleida, Turisme de Lleida posarà en marxa en 2021 i en el marc de l'Operació 5 del projecte INNO4AGRO una plataforma comercial destinada a la comercialització d'activitats i productes turístics existents i futurs, que serà la intersecció entre un ampli ventall de productors i proveïdors del territori i el municipi i els visitants i turistes que es trobin al territori. En el marc de l'Operació 5 del projecte INNO4AGRO es proposa desenvolupar dues rutes pilot, que també es comercialitzaran en aquesta plataforma:

• Producte Pilot 1: Rutes Oleoturístiques (Segrià sud, Garrigues, Urgell i Noguera)
• Producte Pilot 2: Natura Horta

Tot plegat es pot circumscriure en la idea que qualsevol iniciativa de tipus turístic no es pot separar d'un objectiu estratègic que es concreta en l'aposta per un model de turisme sostenible vinculat al potencial econòmic agroalimentari de Lleida.

Es tracta d'explorar l'equilibri i l'atractivitat de la producció agroindustrial, també preservar el desenvolupament del territori i garantir la protecció del medi natural i cultural. La finalitat és comuna: promoure el desenvolupament de l'activitat turística i econòmica del territori en clau sostenible per potenciar la capacitat que té el sector agroalimentari d'arrossegar el sector turístic i generar els màxims impactes econòmics al territori. També millorar la competitivitat de les diferents empreses i entitats que envolten tant l'oferta turística com la producció agroalimentària al territori i facilitar l'accés a nous mercats.

Es tracta, finalment, de la creació i consolidació de productes turístics que es recolzin en els diferents elements d'interès de la cadena de valor agroalimentària de Lleida, etc.