Campanya de la Paeria per treure les etiquetes i descobrir les persones

El paer en cap, Miquel Pueyo, ha assenyalat que s’han de combatre els tòpics, els estereotips i els prejudicis, per no quedar-se amb l’exterior de les persones, i que s’han de viure la diversitat com un valor i una riquesa La campanya s’ha treballat amb entitats de persones migrades, comunitats religioses i el col·lectiu LGTBIQ+ per conscienciar la ciutadana entorn de la diversitat cultural, religiosa i sexual, a través d’anuncis i difusió en xarxes

L’Ajuntament de Lleida ha presentat la campanya “Treu les etiquetes, descobreix les persones” que gira entorn de la coneixença i la difusió de les diversitats existents a la ciutat. La iniciativa, impulsada per la Regidoria d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes, s’ha treballat conjuntament amb les associacions de persones migrades, comunitats religioses i del col·lectiu LGTBIQ+ per conscienciar la ciutadania sobre la diversitat cultural, religiosa i sexual, així com per oferir estratègies per combatre els estereotips, tòpics i prejudicis. El paer en cap, Miquel Pueyo, ha comentat que l’aspecte, l’estètica, trets genètics, triats o acumulats, etc. ens defineixen, però no han de conduir a etiquetar les persones i a quedar-se amb l’exterior, sinó que han de brindar l’oportunitat de conèixer-les . Segons Pueyo, la diversitat s’ha de viure com un valor, com una riquesa, en el marc d’una ciutat com Lleida, que és d’acollida. L’alcalde ha comentat que un 20% de la ciutadania és d’origen de fora del continent europeu i que campanyes d’aquest tipus aporten una visió més positiva. També ha apuntat que l’etiqueta “normal” és imprecisa i no aporta res. Tall de veu M.Pueyo

La tinent d’alcalde i regidora de les àrees de Cooperació i Drets Civils, Sandra Castro, ha explicat que la campanya neix d’un procés creatiu, amb entitats, per trencar amb aquests prejudicis sobre la diversitat i oferir eines per la gestió i tractament d'aquests. Les persones que hi van participar, individualment, van triar etiquetes que els atribueixen freqüentment perquè socialment es treguin.
Castro ha incidit que l’objectiu és fomentar el respecte i la cohesió social a ciutat. I ha parlat també de la normalitat, “que és una categoria buida de contingut i de persones. Res ni ningú entra en aquesta categoria”, ha dit. Per a la tinent d’alcalde, s’ha d’avançar en la relació del “jo i l’altre, personal i col·lectiva”, s’han de tombar murs i mirar les cares descobertes per mirar què hi ha al darrere, perquè hi ha més coses que uneixen que no pas que separen.
Tant l’alcalde Pueyo com la tinent d’alcalde Castro han agraït les persones que s’han implicat en el projecte i han donat la cara: Berta Mascaró,Erika Díez de Isla, Meritxell Bueno, José Rene, Alejandra Antonio López, Moha Bah, Zakaria Sorouri, Gerad Soldevila, Lijun Li, Javier Borja i Miriam Badi.

La campanya consta de diversos formats. Es difondran càpsules audiovisuals i cartells per mitjans de comunicació locals, a les xarxes socials i a autobusos urbans. Les imatges també s’exposaran en espais municipals de manera itinerant. La campanya ha comptat el treball de Ferran Aixalà, com a guionista; Neus Huguet, de dissenyadora gràfica; Jordi Huete, la veu en off de l’anunci genèric; Lleida TV en l’edició de les càpsules, i l’INS Torrevicens amb el maquillatge.