Entra en vigor la modificació de l’ordenança municipal que agilitza les llicències urbanístiques
El primer tinent d’alcalde Toni Postius ha destacat que permet accelerar l’obtenció dels permisos, ja que, entre altres, es podran tramitar els expedients de manera electrònica, es redueix la tramitació de documents i s’estableix com a requisit previ l’informe d’idoneïtat tècnica
Ja està en vigor des d'aquest dimecres la modificació de l’Ordenança reguladora dels procediments d’intervenció administrativa municipal sobre l’ús del sòl i edificació: llicències urbanístiques i comunicacions prèvies. L’objectiu principal de la modificació és fer més àgils i eficaços els procediments d’intervenció administrativa dels permisos per fer obres i, per tant, reduir els terminis per obtenir els mateixos. El primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme, Toni Postius, ha indicat que això ha comportat modificacions en els formularis, en la documentació a presentar i en les obligacions econòmiques. Ha subratllat que, tal com queda l’Ordenança, s’accelera el temps de resposta i d’obtenció dels permisos. “Prioritzem agilitzar la tramitació d’aquestes llicències urbanístiques i comunicacions prèvies per facilitar aconseguir els permisos d’una manera més rapida”, ha dit. El tinent d’alcalde ha explicat que, entre altres, es podrà fer la tramitació en línia, amb formularis més senzills i amb la tramitació de menys documentació.
Per fer-ho possible, s’ha comptat amb els Col·legis Professionals de la ciutat, que col·laboraran en la tasca prèvia de verificació de la documentació i els projectes presentats. Postius ha comentat que un dels principals problemes amb què es trobaven, que endarreria el procés, era que s’havien de retornar sol·licituds per falta de documentació o defectes tècnics.
La presentació dels informes d’idoneïtat documental i tècnica de les sol·licituds entrarà en vigor d’aquí a 2 mesos. Durant aquest període l’Ajuntament està elaborant el procediment i les guies per a què els col·legis professionals puguin elaborar-los. En aquest sentit es va signar un conveni amb la Demarcació a Lleida del Col·legi d’Arquitectes per fer una prova pilot per testar el sistema i detectar aquells aspectes substancials que s’han de tenir en compte en la confecció dels informes d’idoneïtat.
Les modificacions de l’Ordenança més destacades són:
-Tramitació electrònica dels expedients.
-Simplificació dels formularis de presentació.
-Reducció dels documents necessaris per efectuar els tràmits.
-Adequació de l’obligació de dipositar garanties per la reposició de paviments a l’entitat de les obres a realitzar.
-Dipòsit de les garanties per gestió de residus directament als gestors de residus autoritzats.
-Establir com a requisit previ, a la presentació de les sol·licituds, l’informe d’idoneïtat documental/tècnica d’entitats col·laboradores de l’administració per garantir la correcta formulació de les peticions.
Per facilitar la consulta i tramitació, les modificacions es recullen, per cada supòsit d’obres, en una taula disponible a la Seu electrònica de la Paeria: https://tramits.paeria.cat/Ciutadania/ (apartat: Llicències urbanístiques i Comunicacions prèvies d’obres). D’acord amb la disposició transitòria 2a de l’ordenança, l’obligació d’adjuntar a les sol·licituds l’Informe d’Idoneïtat documental i/o tècnica no serà aplicable fins el 18 de gener de 2021.