El Pla Educatiu d’Entorn de Lleida estrena logotip
L’ha dissenyat l’alumna Yelyzaveta Kuzmina, de l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristofol
El projecte Pla Educatiu d’Entorn de Lleida ha presentat el nou logotip que identificarà a partir d’ara la proposta educativa. L’autora de la imatge és l’alumna Yelyzaveta Kuzmina, de l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristofol, que ha tingut en compte alguns conceptes com integració, coneixement, creixement, ajut i obert a la ciutadania, per incorporar-los en el disseny. Kuzmina ha explicat el procés de disseny i el significat de la imatge. Segons ha dit, ha treballat amb aquestes paraules clau i ha volgut simbolitzar la unió de vàries persones, de diferents edats, que s’ajunten entre elles, i donen pas a l’ajuda i el creixement. També ha destacat la tria del color tirant cap a taronja i terrós, de la gamma dels càlids, que arriben més al públic, i per vincular-lo a la natura i créixer, amb aquest moviment cap a dalt. La tipografia és helvètica, humanística, que es pot utilitzar en qualsevol espai.
La tinent d’alcalde i regidora d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes, Sandra Castro, ha felicitat l’alumna per la creació i ha defensat que l’Escola d’Art Municipal s’ha de fer visible i trametre el potencial que té, amb projectes que impliquin el centre. El disseny es va encarregar als alumnes de 1r curs de gràfica publicitària de l’Escola, amb la tutoria de la professora Serrat Pons.
El projecte s’incloïa dins el currículum escolar i es va treballar a l’aula. Cada alumne d’aquesta especialitat va dissenyar el passat curs una proposta de logo. A partir d’una primera preselecció es va engegar un procés participatiu per escollir el logo guanyador, on hi van participar els centres eductius, les AMPAs i les entitats i institucions que conformen part del Pla Educatiu d’Entorn de la ciutat.
Pla Educatiu d’Entorn
L’Ajuntament de Lleida i la Generalitat desenvolupen el pla en col·laboració. Tal com ha apuntat la tinent d’alcalde, els plans tenen com a objectius principals l’èxit educatiu de tot l’alumnat i la convivència i la cohesió social.
Els plans d’entorn són creats com a instruments per donar resposta integrada, dissenyant una acció coordinada per a tot l’alumnat, posant especial èmfasi en els alumnes nouvinguts i/o de risc de marginació i les seves famílies. Lleida es distribueix en 6 districtes, amb un organigrama comú per a tots i una estructura de comissions en diferents nivells de treball. Les activitats s’adapten cada curs escolar i s’ofereixen tallers de teatre, música, competències matemàtiques, robòtica, casal d’estiu o, entre altres i com a novetat d’aquest curs, tallers Generació Covid per a l’alumnat.