Els jurats donen a conèixer el palmarès de la 1a edició del Visual Art - Festival Internacional de Cinema de Lleida
Tot i que les projeccions als cinemes ScreenBox i en línia continuaran fins el proper diumenge 13 de desembreAtesa la situació sociosanitària actual no hi haurà cerimònia de lliurament de premis presencial
Els jurats de les diferents seccions que formen la 1a edició del Visual Art – Festival Internacional de Cinema de Lleida han fet públic aquest divendres el palmarès de les pel·lícules guardonades en el certamen.
Tot i que les projeccions als cinemes ScreenBox i en línia continuaran fins el proper diumenge 13 de desembre, el palmarès d’aquesta primera edició ha quedat de la següent manera:
CINEMA DEL MÓN
MILLOR LLARGMETRATGE:
THE FATHER dirigit per Florian Zeiler produït per Trademark Films, Embankment Films, Film4 Productions, F Comme Film i AG Studios NYC.
PREMI DEL JURAT:
LÚA VERMELLA dirigit per Lois Patino i produït per Zeitun Films i Amanita Films.
MILLOR DIRECCIÓ:
FLORIAN ZEILER per The Father.
MILLOR INTERPRETACIÓ:
OLIVIA COLMAN per The Father.
MILLOR GUIÓ:
FLORIAN ZEILER i CHRISTOPHER HAMPTON per The Father.
CINEFUTUR
MILLOR LLARGMETRATGE:
OLIVER BLACK dirigit per Tawfik Baba i produït per Rabab Aboulhassani i Tawkif Baba.
MILLOR CURTMETRATGE:
TRES VECES dirigit per Paco Ruiz i produït per Elamedia Estudios.
FUTURS CINEASTES:
Estudiants de diferents escoles de cinema del món reben el Premi Futurs Cineastes.
En l’edició 2020 aquests són els estudiants i els treballs guanyadors:
PANDORA (Mèxic, 2018) dirigit per Iván Cabrera de la Escuela Veracruzana de Cine Luis Buñuel de Veracruz (Mèxic).
TWO CLAUDIAS (Mèxic, 2019) dirigit per Frida Meza Coriche del Centro Universitario de Estudios Cinematográficos (CUEC) de Ciutat de Mèxic (Mèxic).
WILD GARLIC (Bulgària, 2020) dirigit per Chris Zaraiev de la National Academy Of Film & Theatre Arts in Sofia (Bulgària).
AGNOSCIS (Alemanya, 2020) dirigit per Jorinde Weinmann, Florian Wessels, Laurenz Paryjas, Melissa Arcak i Lea Ganzek de la Film at the University of Applied Sciencies de Dortmund (Alemanya).
SOM CINEMA
PREMI AL MILLOR LLARGMETRATGE DE FICCIÓ:
LA DONA IL·LEGAL, dirigit per Ramon Térmens i produït per Segarra Films, Mimesis Film i TV3. Dotat econòmicament per l'Institut d'Estudis Ilerdencs de la Diputació de Lleida amb 5.000 €.
PREMI SOM CINEMA DEL JURAT AL LLARGMETRATGE DE FICCIÓ:
LES DUES NITS D’AHIR, dirigit Pau Cruanyes i Gerard Vidal i produït per Benecé Produccions.
MENCIÓ DEL JURAT A LLARGMETRATGE DE FICCIÓ:
PULLMAN, dirigit per Toni Bestard i produït per Toni Bestard PC, Singular Audiovisual i IB3 TV.
PREMI SOM CINEMA AL MILLOR CURTMETRATGE DE FICCIÓ:
PANTERES, dirigit per Érika Sánchez i produït per Antivaho Producciones.
MENCIONS ESPECIALS DEL JURAT:
LOVF, dirigit per Olga Alamán i produït per Tatannà Films.
I ESCAMAS, dirigit per Katherina Harder i produït per El dedo en el ojo/Bande à part.
PREMI SOM CINEMA AL MILLOR CURTMETRATGE DOCUMENTAL:
CASA PAIRAL, de Frederic Perers i produït per Nanouk Films.
PREMI SOM CINEMA AL MILLOR LLARGMETRATGE DOCUMENTAL:
EL COST DE LA FRUITA, de Clara Barbal i Pablo Rogero.
Premi al millor curtmetratge SOM SECUNDÀRIA:
UN ROBATORI INESPERAT, de l’INS La Serra de Mollerussa.
Premi al millor curtmetratge SOM CONFINATS:
STUCK IN TIME, de Javier Fúnez i Iker Espinosa.
Atesa la situació sociosanitària actual no hi haurà cerimònia de lliurament de premis presencial.
L'Ajuntament de Lleida organitza el Visual Art – Festival Internacional de Cinema de Lleida amb el suport de la Diputació de Lleida i l'Institut d’Estudis llerdencs i amb la col·laboració d'ScreenBox Lleida.