La Guàrdia Urbana posa 3.298 denúncies per incomplir mesures de la Covid 19 a la ciutat de Lleida

Des del passat març, la policia local ha realitzat 4.416 actuacions relacionades amb la pandèmia i ha controlat 22.416 vehicles

La Comissió informativa de Seguretat i Civisme ha presentat avui les xifres de les tasques de vigilància i control que la Guàrdia Urbana ha dut a terme dins de la pandèmia. Des del 14 de març (i fins al 3 de gener), s’han imposat 3.298 denúncies i aixecat 3.184 actes per incompliments, s’han controlat 22.416 vehicles i s’han realitzat 4.416 actuacions.

Del total de les denúncies, 358 són per l’ús de les mascaretes, 113 corresponen a locals i 472 per incomplir el confinament. Pel que fa a les actuacions, 2.798 es van realitzar a la via pública, 744 en locals i habitatges, 251 són relatives a les mascaretes i 230 sobre vetlladors.

Actuacions al Centre Històric

Així mateix, la sessió ha analitzat les dades de les actuacions portades a terme per part de la Guàrdia Urbana al Centre Històric de Lleida durant tot el 2020, que s’eleven a 5.842, xifra similar a la del 2019, un 0’46 per cent més.

La majoria de les actuacions efectuades al Centre Històric el 2020 són relatives a seguretat (1.551), policia administrativa (1.282), trànsit (876), assistencial (605) i sobre l’estat d’alarma (538).

Voluntaris de protecció civil

En el mateix sentit, s’han presentat les dades de les tasques desenvolupades pels voluntaris de protecció civil durant la pandèmia: 130 serveis amb 2.923 hores i 533 voluntaris.

Entre moltes altres accions, han treballat en la distribució de mascaretes i han donat suport en l’atenció a les persones sense llar, en la jornada de Tots Sants al Cementiri, en les proves de selectivitat i en les Festes de la Tardor.

Mesa de la Guàrdia Urbana


La Comissió Informativa també ha detallat els continguts abordats en la darrera sessió de la Mesa de la Guàrdia Urbana, realitzada el passat desembre:

• el nou pla de mobilitat interna, el pla de formació del 2021, la compra de dos vehicles, l’oferta pública d’ocupació (10 agents accés lliure oposició, 4 sergents promoció interna i 5 caporals promoció interna), la renovació tecnològica (20 unitats PDA, 15 impressores tècniques i renovació dels ordinadors) així com el nou plec del contracte de vigilància de la salut, que tindrà en compte la situació Covid 19.

Episodi de neu

En resposta a una pregunta del PSC, s’han detallat les actuacions efectuades per l’Ajuntament de Lleida en el darrer episodi de neu des del primer avis el dia 6 de gener: les reunions, seguiment i comunicacions efectuades des del CRA (Centre Receptor d’Alarmes i departaments de Protecció Civil, Serveis Urbans i Manteniment de l’Espai Públic), la Guàrdia Urbana com a centre de CECOPAL i el Comitè de direcció de l’emergència per gelades i nevades, presidit per l’alcalde, Miquel Pueyo.

L’equip de govern ha aportat la relació de les notes de premsa, avisos d’emergència i vídeos enviats als mitjans de comunicació i tramesos a través de les xarxes socials de l’Ajuntament de Lleida i de la Guàrdia Urbana. També, les consultes i peticions d’informació formulades per periodistes que s’han respost aquests dies.

En relació a la protecció de les persones més vulnerables, -pregunta del PSC- s’ha informat que el Pla Iglú ha atès de del 3 de novembre passat 274 persones que han fet ús de 4.537 pernoctacions. El servei s’ha reforçat aquest episodi de neu i fred, amb el pavelló 4 de Fira de Lleida obert les 24 hores i més sortides dels educadors de carrers per oferir els recursos i serveis municipals habilitats.