<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/34578>>.

Elevada participació veïnal en les jornades informatives sobre la recollida porta a porta a Balàfia i Pardinyes

Més d’un centenar de veïns participen de forma virtual en cadascuna de les dues sessions que s’han organitzat aquest cap de setmana, per explicar el nou model de recollida de residus i aclarir el dubtes que genera El tinent d’alcalde Sergi Talamonte apunta que es donaran solucions individualitzades perquè “el porta a porta és una recollida personalitzada” L’objectiu és arribar a aconseguir més d’un 70% de recollida selectiva tot facilitant la màxima comoditat per als veïns

Més d’un centenar de veïns participen de forma virtual en cadascuna de les dues sessions que s’han organitzat aquest cap de setmana, per explicar el nou model de recollida de residus i aclarir el dubtes que genera El tinent d’alcalde Sergi Talamonte apunta que es donaran solucions individualitzades perquè “el porta a porta és una recollida personalitzada” L’objectiu és arribar a aconseguir més d’un 70% de recollida selectiva tot facilitant la màxima comoditat per als veïns

La Regidoria d’Habitatge i Transició Ecològica ha endegat aquest cap de setmana la campanya informativa, per a la implantació de la recollida selectiva de residus porta a porta als barris de Pardinyes i Balàfia. Les dues jornades programades, ahir i avui, han estat tot un èxit d’assistència, ja que han participat de forma virtual més d’un centenar de veïns i veïnes en cadascuna d’elles, els quals han pogut aclarir els dubtes que genera el nou sistema de recollida.
El tinent d’alcalde i regidor de Transició Ecològica, Sergi Talamonte, ha explicat que el porta a porta permet una recollida personalitzada. “Tothom que tingui una incidència, serà atès per trobar una solució individualitzada. Mai ningú, sigui per qüestió d’horari o mobilitat, es quedarà sense la possibilitat de treure la brossa de casa”, ha explicat.
L’objectiu és poder aconseguir més del 70 % de recollida selectiva amb el porta a porta, aportant al mateix temps la màxima comoditat per als veïns i veïnes, amb el nou sistema. Sergi Talamonte és conscient que aquest repte és possible. “No és cap quimera. Ja ho hem aconseguit amb la recollida porta a porta a Ciutat Jardí, on els índexs han superat el 80%”, ha dit, tot afegint que 200 municipis de Catalunya han apostat per aquest sistema de recollida de brossa, que es va començar a implantar fa 20 anys, i actualment tenen els nivells de recollida selectiva més alts de tota Catalunya. Aquesta nova fase d'implantació es realitzarà en 3.700 habitatges i afectarà 7.600 veïns/es i 300 comerços.
Al marge de les dues sessions informatives d’aquest cap de setmana, la Regidoria de Transició Ecològica té previst lliurar a cada habitatge de forma personalitzada, durant els mesos de febrer i març, el material necessari per procedir a la recollida porta a porta. “La implantació progressiva del porta a porta és una aposta important per a la ciutat, que posarà Lleida al capdavant de les ciutats catalanes en recollida selectiva, a més de complir amb les noves normes europees, estatals i catalanes”, ha manifestat Talamonte.
Durant les sessions informatives, també s’ha explicat la nova aplicació (app) del porta a porta i el nou portal http://www.portaaportalleida.com/, per difondre i conèixer la participació que es fa del servei, així com per sol·licitar material, activar els codis de les bosses, rebre notificacions i avisos del servei, enviar incidències o fer suggeriments.
El nou model contempla un sistema mixt de recollida de residus, que recollirà el paper i cartró, els envasos i la fracció resta amb sistema porta a porta; i per les fraccions d’orgànica que tindrà un control d’accés i per la fracció de vidre, es realitzarà amb contenidor a la vorera. Per la recollida del tèxtil sanitari com els bolquers, s’habilitaran 5 ubicacions a la zona, on s’instal·laran contenidors amb accés controlat.
Reunions i trobades
Les reunions d’aquest cap de setmana han obert la campanya informativa amb trobades presencials i virtuals, que es perllongaran fins a mitjans de març.
Les visites presencials es faran en els habitatges unifamiliars, als plurifamiliars amb menys de 5 habitatges i a les activitats comercials, que seran visitats per educadors que informaran sobre el nou sistema i lliuraran el material. En comunitats on el nombre d’habitatges sigui superior, la informació presencial es substituirà per reunions virtuals a causa de les restriccions de reunió per la Covid-19.
Per als blocs de pisos les reunions es faran de forma virtual personalitzades per a cada comunitat que disposa, a la pàgina web del porta a porta, d'un enllaç directe a la reunió. Abans de començar la reunió, un educador/a recollirà per cada habitatge la butlleta amb les dades corresponents. La connexió es farà a través de la pàgina web www.portaaportalleida.com i, quan acabi la reunió, educadors lliuraran el kits del porta a porta a cada domicili.
Material per habitatge/comunitat
Per cada habitatge està previst repartir:
-bosses de resta grises per a 6 mesos identificades amb un xip.
-bosses d’envasos grogues per a 6 mesos.
-bosses compostables per a l’orgànica per a 6 mesos.
-bosses de paper i cartró per 6 mesos
-2 clauers amb xip per accedir als contenidors d’orgànica i contenidors de tèxtil sanitari (si és necessari)
-1 cubell airejat de 10 litres per a l’orgànica per a la cuina.
-1 magnètic de nevera on hi ha tota la informació de recollida amb la informació dels horaris i d’on i com s’han de reciclar els materials.
-1 díptic informatiu amb preguntes freqüents sobre el porta a porta, on s’explica com trobar les bosses de cada fracció, com activar els codis de les bosses amb xip o com es farà la recollida dels bolquers.
Per les comunitats plurifamiliars de més de 4 habitatges, per a la recollida de paper i cartó, es lliurarà un contenidor de 240 litres de color blau i amb rodes i tapa.
Oficina del Porta a Porta
A partir de l’1 de febrer, tots els dubtes i demanar informació sobre la implantació del nou sistema de recollida es podrà resoldre a través de l’Oficina del Porta a Porta . Estarà ubicada al c/ Pere de Cavassèquia, 48, en horari de dilluns a divendres, de 10 a 13 h i de 16 a 19 h. El contacte electrònic és info@portaaportalleida.com i al telèfon/WhatsApp 671336865.
Un cop desenvolupada la campanya informativa i la distribució del material de recollida, s’iniciarà el servei amb el nou model de recollida el diumenge 14 de març.