Segon dia d’Animac amb la trobada amb autors virtual i presentació dels projectes d’Incubator

Els creadors Alberto Vázquez, Matisse Gonzalez i David Fidalgo han parlat dels seus nous curtmetratges amb la directora d’Animac i els espectadors virtuals a través d’InstagramLa segona sessió d’Incubator ha comptat amb un panel d’experts format per Daniel López Muñoz, padrí d’Animac Campus d’enguany, María Lorenzo i Iván MiñambresA la tarda, tindrà lloc la sessió d’obertura d’Animac presencial amb el Premi Trajectòria, l’entrega virtual dels guardons internacionals i la projecció de ‘Wolfwalkers’

Animac, la Mostra Internacional de Cinema d'Animació de Catalunya, ha obert avui la persiana virtual al matí amb la primera Trobada amb autors d’aquesta edició del certamen, que s’ha pogut seguir en directe a través del compte d’Instagram d’Animac. Han participat en aquesta xerrada telemàtica alguns dels directors de curtmetratges que formen part de la programació d’Animac d’enguany: Alberto Vázquez, director de “Homeless Home” (Espanya i França, 2020), que es pot veure dins la sessió Curts 3; Matisse Gonzalez, directora de “Gravedad” (Alemanya, 2019), dins la sessió Curts 2, i David Fidalgo, director i productor de “Reality” (Espanya, 2020), que es pot veure dins la sessió L’Hora Random.

A migdia ha tingut lloc la segona sessió d’Incubator, on s’han presentat set projectes de joves animadors davant un panel d’experts format per Daniel López Muñoz, director artístic i dissenyador de personatges i padrí d’Animac Campus d’enguany; María Lorenzo, professora i directora d’animació, i Iván Miñambres, productor creatiu a UniKo.

Els projectes presentats avui a Incubator han estat: "Papirola", projecte de curtmetratge 2D de Fabián Molinaro que explica una història personal de l’autor; "Compass", una sèrie 3D de fantasia i ciència-ficció dirigida per Albert Montany; "Tropical Winter", un projecte de llargmetratge híbrid en 2D i stop motion dirigit per Braulio Rodríguez, centrat en una família trencada per l'emigració forçada; "Triple Nipple", una sèrie de comèdia per adults animada en 2D i 3D d’Estel Cruells; "Amarillito", un curtmetratge 2D dirigit per Luis Renteria inspirat per la seva àvia; “Las alturas”, un projecte de curtmetratge documental amb siluetes cut-out sobre 2D d’Alejandro Salgado i Irene Hens, i finalment s’ha presentat el projecte “Barro”, curtmetratge en stop motion de José Prats.

A les 16.00 hores serà el torn de la conferència virtual En construcció de la realitzadora romanesa Anca Damian, autora de dos colpidors llargmetratges d’ambició narrativa i força visual inusitada. Animac té l’honor d’endinsar-se en el work in progress de “The Island”, el seu tercer llargmetratge, la directora artística del qual és Gina Thorstensen, responsable de la imatge d’Animac 2021. Aquesta conferència, com totes les altres, es podrà seguir a través de la web www.animac.cat.

A més, avui s’inicien les projeccions presencials amb la sessió de les 17.30 h de Futur Talent 1 al CaixaForum Lleida, una selecció de curtmetratges d’estudiants de tot el món on es poden veure els films “Déjeuner sur l'herbe” (França, 2019), produït per Gobelins, l’école de l’image; “Une bien belle après-midi” (França, 2020), amb producció d’Atelier de Sèvres; “La tempête” (França, 2019), produït per ENSAD; “Them People” (Alemanya, 2020), produït per Kunsthochschule für Medien Köln; “Hijack139” (Noruega, 2020), produït per Volda University College; “Prästbarn (Priestkids)” (Dinamarca, 2020), amb producció de The Animation Workshop; “Unraveled” (Espanya, 2019) produït per BAU Centro Universitario de Diseño de Barcelona; “100,000 Acres of Pine” (Dinamarca, 2020), amb producció de The Animation Workshop; “O Black Hole!” (Regne Unit, 2020), produït per The National Film & Television School; “Have a Nice Dog!” (Alemanya, 2020), amb producció de Karsten Matern, i “Locomotor” (Japó, 2019), produït per Tama Art University.

I també a les 17.30 hores els seguidors d’Animac s’endinsaran en el periple creatiu del projecte DeadEndia, que primer va ser un curt en línia produït per Frederator Studios, després un webcòmic de culte a Tumblr, més tard una saga de novel·les gràfiques a Nobrow Press, i ara una de les sèries animades més esperades de Netflix. En parlaran en aquesta conferència online (awww.animac.cat) el seu creador Hamish Steele i el duo d’animació espanyol JuanPe Arroyo (director d’animació) i Eva Figueroa(storyboard artist), membres clau de The Amazing World of Gumball. Tots tres descobriran com s’està cuinant la sèrie a Blink Industries i la seva missió per incloure personatges i narratives LGTB+ a l’animació infantil.

Així mateix, fins al 7 de març, es pot veure la programació especial d’Animac a Filmin, amb una selecció de curtmetratges, llargmetratges i retrospectives del millor cinema d’animació.

Obertura d’Animac presencial amb el lliurament virtual dels guardons internacionals i la projecció del llargmetratge “Wolfwalkers”

A les 19.00 h tindrà lloc la sessió d’obertura de la 25a edició d’Animac a la Sala Ricard Viñes de la Llotja de Lleida, on s’entregaran virtualment els guardons internacionals d’enguany: el Premi Honorífic d’Animac 2021 és per a la creadora britànica Joanna Quinni el director australià Adam Elliot rebrà el Premi Animation Master. Completarà la sessió la projecció del llargmetratge“Wolfwalkers” (2020, Irlanda), dirigit per Tomm Moore i Ross Stewart, i produït pel guardonat estudi d’animació irlandès Cartoon Saloon d’on han sortit joies de l’animació com “The Secret of Kells” (2009) i “Song of the Sea” (2014), entre molts altres films.

En un acte previ que tindrà lloc a les 18.00 h, i adreçat als mitjans de comunicació, l’artista lleidatà Carles Porta recollirà el guardó com a Premi Trajectòria que Animac li atorga enguany en reconeixement a la seva obra artística estretament lligada a la mostra, ja que ha estat el responsable de la imatge gràfica d’Animac des de 1997 fins al 2020, sent l’encarregat de crear les cartes de presentació visuals del certamen, cartells i caretes animades que són veritables obres d’art.