El consell rector de turisme de Lleida aprova la contractació de la plataforma web i app mòbil TURISME 360º
La plataforma 360º forma part de les accions de Turisme de Lleida en el marc de l’Operació 5 del programa Inno4Agro
El consell rector de Turisme de Lleida ha donat avui llum verda a la contractació d’un nou servei per a la promoció turística de Lleida com serà la plataforma TURISME 360º que desenvoluparà l’empresa Servicios Microinfomática SA (SEMIC) a través d’un contracte de serveis, per valor de 215.986 euros i per un termini de tres anys.
El primer consell de l’organisme autònom de promoció turística de l’any 2021, que ha presidit, en funcions, el vicepresident Ignasi Amor, ha posat en valor “el pas endavant que suposa la futura plataforma TURISME 360º que és un dels elements que han sorgit de la implicació de Turisme de Lleida en l’anomenada Operació 5 del projecte Inno4agro”. L’objectiu principal se centra en la consecució d’un ecosistema sostenible, adaptat al territori i exportable a la resta dels territoris europeus i mundials”.
La Plataforma 360º és una eina de comercialització a través d’un portal web i una app mòbil que agruparà diferents productes turístics i els seus agents per tal de fer reserves de qualitat a partir de la focalització de les persones que fan turisme com a elements centrals de tot el procés. En aquest context, els objectius es concreten en aportar innovació a l’operació implementant i consolidant un model turístic agrointel·ligent; detectar els interessos i les necessitats de les persones usuàries i els seus perfils per recomanar itineraris i experiències personalitzades, i finalment crear un aparador de fàcil accés i utilització tant per a empreses com per a usuaris.
En aquest context i, a partir de la combinació dels recursos turístics i dels recursos agroalimentaris d’interès turístic, s’estan dissenyat i creant productes amb valor afegit que creïn riquesa i ocupació de qualitat al territori i que puguin ser comercialitzats a través de la plataforma. En paral·lel, es treballa en dos nous productes pilots que es materialitzaran en diferents rutes que també es comercialitzaran a través de Turisme 360º.
S’ha de recordar que, encara en el marc del projecte Inno4agro, Turisme de Lleida està realitzant treballs de camp per a la recopilació de recursos rurals i agraris de l’Horta de Lleida amb l’objectiu de tenir coneixement i analitzar la capacitat d’acollida de l’oferta turística que possibilitaria l’entorn de l’horta i la implicació de les famílies que hi viuen i hi realitzen la seva activitat agrària en futures accions de promoció turística que s’ajustin, amb respecte, a la realitat territorial. En aquesta línia, l’equip de Turisme de Lleida està treballant iniciatives turístiques que tinguin com a protagonistes la natura, la proximitat, el turisme familiar i, en definitiva, la sostenibilitat. Es tracta de noves rutes, a peu i amb bicicleta, la reactivació del centre BTT, programes, accions i paquets d’experiències que es concentrin a l’entorn del concepte ‘turisme agrointel·ligent” i que en un futur proper es puguin comercialitzar.