La Paeria incorpora noves eines tecnològiques que reforcen la velocitat i seguretat de les connexions informàtiques
Renovada la web de tràmits amb un disseny i distribució adreçats a facilitar al màxim l’agilitat de les gestions
L’Ajuntament de Lleida continua fent passos per implementar millores tecnològiques que permeten un millor servei a la ciutadania per mitjà d’una major velocitat de connexió i fiabilitat. La Paeria s’ha connectat aquesta setmana, amb el suport de tècnics de Microsoft, al servei denominat Expressroute de la companyia, que permet tenir una velocitat de connexió òptima amb els recursos municipals ubicats al núvol. Aquest sistema permet gaudir d’un ample de banda de fins a 500 Mbps, fet que repercuteix directament en l’agilitat de les connexions i en la seva fiabilitat i seguretat.
La implementació d’aquesta solució situa l’Ajuntament de Lleida entre les institucions estatals que disposen d’una tecnologia més avançada i segura en els seus serveis a la ciutadania, d’una banda, i també en els sistemes de funcionament de la institució.
La tinent d'alcalde i regidora de Govern Obert i Qualitat Democràtica i Institucional, Jordina Freixanet, ha remarcat que “l’aposta per la digitalització del sector públic i la millora tecnològica de l’Ajuntament de Lleida és un pilar del govern de la Paeria ja què permet una Lleida més ben connectada i garanteix els drets digitals i a una bona administració pública de la ciutadania”.
Renovació del portal de tràmits de la Paeria
Des de la regidoria de Govern Obert i Qualitat Democràtica s’ha realitzat també recentment millores en la visualització del portal de tràmits de la Paeria, la porta d’entrada digital a tots els serveis i gestions que poden fer els ciutadans i ciutadanes de Lleida per mitjà d’internet. Els canvis introduïts permeten realitzar els tràmits d’una manera més intuïtiva i senzilla i escurçant passos. La web dels tràmits de Paeria és ara més usable i accessible pels ciutadans i ciutadanes que han de consultar o fer gestions electròniques i s’hi han introduït millores per adaptar-la a la visualització per mitjà de tauletes i mòbils.
La web de tràmits inclou ara apartats desplegables que permeten una millor visualització i distribució de la informació i s’ha afegit un apartat específic d’accés a les oficines de registre (OMAC, OGAT, Sucs i Raimat) per agilitzar les gestions ciutadanes, així com un accés directe a les interrupcions del servei. Actualment, l’Ajuntament de Lleida disposa de més de 720 tràmits en el seu catàleg de Tràmits i serveis on line.