La Paeria facilita aquest hivern 13.428 allotjaments d’emergència en un context de Covid-19
Davant la situació de pandèmia, s’han reforçat les mesures sanitàries i s’han flexibilitat les condicions d’accés per prioritzar la salut i els serveis bàsics a persones amb més risc i vulnerabilitat S’han atès 651 persones en 163 dies que el pla ha estat actiu
L’Ajuntament de Lleida ha incrementat aquest hivern el nombre d’allotjaments d’emergència per atendre les persones en situació de sense llar en un context complex determinat per les mesures sanitàries per la Covid-19. Des que el projecte es va posar en marxa, s’han atès 651 persones, amb un total de 13.428 allotjaments a Jericó (grups bombolla, residents habituals, més vulnerables) i al pavelló 4 de Fira de Lleida, habilitat per al projecte (per situacions de baixa exigència). El nombre de pernoctacions respecte l’any passat és superior, però s’ha de tenir en compte que el pla hivernal va veure’s modificat per la irrupció de la pandèmia i l’aplicació de mesures d’acord a les condicions del moment.
La mitjana diària ha estat de 83 allotjaments, acollint-s’hi principalment homes (han estat 620 homes i 31 dones). S’ha de destacar el treball que desenvolupen els educadors de carrer, amb els recomptes nocturns per localitzar persones sense llar i/o temporeres que puguin estar pernoctant en espais públics. Igualment, els cossos de seguretat operen en aquest procés. Han interactuat amb 71 persones diferents a través de múltiples actuacions i en 33 d’aquestes, han acceptat l’allotjament d’urgència proposat. Majoritàriament les persones han estat traslladades directament pels cossos de seguretat al pavelló.
Malgrat que el pla va finalitzar la nit del 14 d’abril, davant la davallada de temperatures dels dies posteriors, es van activar diversos serveis per poder reallotjar les persones que pernoctaven al carrer. Es va reprendre la protecció i es va coordinar la seva derivació a Jericó i a les places reservades en un hostal de la ciutat.
Atenció continuada. Les darreres setmanes, l’equip tècnic municipal ha fet entrevistes i valoracions individuals a les persones usuàries del servei per dissenyar plans individuals i derivar-les a Jericó o altres recursos. La casuística és variada i s’han d’oferir alternatives ajustades a cada cas, encara que hi ha persones que rebutgen adherir-se a cap pla de treball.
L’àrea d’inclusió social ofereix els serveis habituals de menjador social, allotjament d’urgència a Jericó, rober d’emergència, pisos d’inclusió, etc. Són serveis als quals deriven les persones que s’hi adrecen i presenten situacions de risc social. Altres serveis operatius són el de dutxes i consigna, a les piscines municipals de Cappont.
Pla Iglú. El projecte d’allotjament hivernal d’emergència pretén prevenir les conseqüències del fred en la població amb pocs recursos i una situació de sense llar. L’objectiu és oferir recursos adequats a cada situació d’urgència com a conseqüència del fred. L’equip d’educadors socials i la Guàrdia Urbana s’encarreguen de fer recerca activa de persones que dormen al carrer quan les temperatures baixen per sota dels zero graus o, quan encara que no s'assoleixi aquesta temperatura, es consideri que les condicions climàtiques són adverses i poden representar risc per la salut de les persones (s’activen nivells 1 o 2). Se'ls informa de la possibilitat d'allotjar-se en un allotjament hivernal d'urgència.
La mitjana diària ha estat de 83 allotjaments, acollint-s’hi principalment homes (han estat 620 homes i 31 dones). S’ha de destacar el treball que desenvolupen els educadors de carrer, amb els recomptes nocturns per localitzar persones sense llar i/o temporeres que puguin estar pernoctant en espais públics. Igualment, els cossos de seguretat operen en aquest procés. Han interactuat amb 71 persones diferents a través de múltiples actuacions i en 33 d’aquestes, han acceptat l’allotjament d’urgència proposat. Majoritàriament les persones han estat traslladades directament pels cossos de seguretat al pavelló.
Malgrat que el pla va finalitzar la nit del 14 d’abril, davant la davallada de temperatures dels dies posteriors, es van activar diversos serveis per poder reallotjar les persones que pernoctaven al carrer. Es va reprendre la protecció i es va coordinar la seva derivació a Jericó i a les places reservades en un hostal de la ciutat.
Atenció continuada. Les darreres setmanes, l’equip tècnic municipal ha fet entrevistes i valoracions individuals a les persones usuàries del servei per dissenyar plans individuals i derivar-les a Jericó o altres recursos. La casuística és variada i s’han d’oferir alternatives ajustades a cada cas, encara que hi ha persones que rebutgen adherir-se a cap pla de treball.
L’àrea d’inclusió social ofereix els serveis habituals de menjador social, allotjament d’urgència a Jericó, rober d’emergència, pisos d’inclusió, etc. Són serveis als quals deriven les persones que s’hi adrecen i presenten situacions de risc social. Altres serveis operatius són el de dutxes i consigna, a les piscines municipals de Cappont.
Pla Iglú. El projecte d’allotjament hivernal d’emergència pretén prevenir les conseqüències del fred en la població amb pocs recursos i una situació de sense llar. L’objectiu és oferir recursos adequats a cada situació d’urgència com a conseqüència del fred. L’equip d’educadors socials i la Guàrdia Urbana s’encarreguen de fer recerca activa de persones que dormen al carrer quan les temperatures baixen per sota dels zero graus o, quan encara que no s'assoleixi aquesta temperatura, es consideri que les condicions climàtiques són adverses i poden representar risc per la salut de les persones (s’activen nivells 1 o 2). Se'ls informa de la possibilitat d'allotjar-se en un allotjament hivernal d'urgència.