Concert de l’OJC amb Arnau Tomàs, diumenge a l’Auditori
L’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida amb Arnau Tomàs al violoncel interpretaran el concert per a violoncel de Frieddrich Gulda en el marc de la programació de LaTemporada Lleida
Diumenge, 2 de maig, a les 19.00 hores, l’Auditori Municipal Enric Granados acollirà, en el marc de la programació de LaTemporada Lleida, el concert de l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell amb Arnau Tomàs al violoncel i sota la direcció d’Alfons Reverté.
Interpretaran el concert per a violoncel de Friedrich Gulda amb un Arnau Tomàs molt versàtil amb el violoncel, fent-lo sonar a ritme de rock i de jazz. Una obra molt especial de la mà del violoncel·lista membre del Quartet Casals. El concert començarà amb la Suite de l’Òpera de Tres Rals de Kurt Weill, inspirada en la música lleugera però a la vegada profundament dramàtica del cabaret berlinès.
Les entrades (13 € / Reduïda: 11 € / Amics OJC: 7 €) estan a la venda als webs de LaTemporada Lleida i l’Auditori, així com a les taquilles de l’Auditori, Escorxador i Llotja i a l’oficina de Turisme de Lleida
Arnau Tomàs
Nascut a Barcelona, Arnau Tomàs és actualment reconegut com un dels violoncel·listes més versatils i polifacètics de la seva generació, combinant projectes solístics amb una intensa activitat cambrística, sent el fundador del Quartet Casals i el Trio Ludwig. Premiat en diversos Concursos Nacionals i Internacionals, ha ofert nombrosos recitals de violoncel i ha actuat com a solista amb les Orquestres de Radiotelevisió Espanyola, Simfònica de Tenerife, OSV, Simfònica de Galícia i OBC entre d’altres. L’any 1992, va participar activament en la filmació d’un reportatge televisiu sobre Yo Yo Ma al Concertgebouw d’Amsterdam, interpretant suites de Bach per ell. Arnau Tomàs es convidat regularment als festivals i cicles de concerts més prestigiosos i té planificada la seva participació a la Cellobiennale d’Amsterdam el 2018. La seva producció a nivell discogràfic és extensa, amb música des del període barroc fins el segle XX, amb més de 15 CDs. Destaquen especialment les seves gravacions de les suites de Bach (2014) i de les sonates i variacions de Beethoven (2016), en les quals va utilitzar arcs històrics del període de la seva composició. Al marge de l’activitat concertística, ha estat professor convidat a la Musikhochschule de Colònia a més de participar en masterclass tant a Europa com als Estats Units.